mai mammaen til to Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 vi har startet i dag... har holdt på i 1.5 time nå. etter en time måtte sambo gå ned. han skriker enda... men han er roligere. har sikkert løftet han opp 200 ganger. andre med så stae barn?
lille er født:) Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 har lest endel om det og vurderer det for å få han til å sove om natta... men nå ble jeg skeptisk... hvordan går det?
mai mammaen til to Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2008 han sover ikke helt enda.. men skal sies at han er et skikkelig stabeist. sutrer bare nå da. og han har vært HELT umulig å få til å sove...
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Det fungerer bedre når jeg trøster mens hun ligger i sengen..har en hånd på magen hennes og sier hysj....stille...Ble bare enda mer urolig når vi tok opp og ned hele tiden...Men ikke gi opp!! for det funker:-))
1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 har ikke prøvd det,man minsta har plutselig blitt skikkelig vanskelig bare på 1 uke med legging...vet snart ikke mine arme råd,holder på å bli kokko...så vi får se hva som skjer til slutt
mai mammaen til to Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. desember 2008 da sover han.. tok 1 time og 40 min. tok han ikke opp hele tiden. tok han litt sånn sittende opp i sengen og bøyde meg ned og koste litt... men han er en liten rabiat han her. hehe håper det funker.... føles iallefall bedre enn skrikekuren... vi prøvde den for en mnd siden eller noe sånt. da ble han bare mer hysterisk.. nå har vi lekt masse i sengen i dag og han har kost seg der.. vi har fått faste rutiner på dagen så nå håper jeg inderlig at det ordner seg
lille er født:) Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 Vår gutt sovner av seg selv, er syv mnd., men våkner mye på kvelden og natta, er det jeg lurer på hvordan vi skal få slutt på. Særlig puppingen på natta hadde vært greit å slutta med nå. Andre som har lykkest med det? Får å lære han å sove, før vi leste om sovecoach, satt vi ved senga og trøsta, tok han opp hvis det ble for ille, men ga oss ikke på at nå var det sovetid. Første kvelden holdt sambo på i en og en halv time, andre kvelden i 20 min.. deretter gikk det fint. Nå bare ligger han å prater litt med seg selv så sovner han. Men på dagtid funker ikke dette og heller ikke på natta... da blir det bare grining:(
mai mammaen til to Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. desember 2008 vi har problemer der og... han våkner ofte og vil bare ha pupp... en "god" ting kom ut av det. han klarte å sitte seg opp selv for første gang. var så sint. hehe tror du bare skal gjøre det samme til han sovner på natten og
mai mammaen til to Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. desember 2008 7 mnd min gutt og..
Makko med to små gutter Skrevet 28. desember 2008 #10 Skrevet 28. desember 2008 Vi startet med døgnrytme, og det har hjulpet oss kjempe masse! På 6uker (ja det er lang tid!) har vi gått fra en unge som sov7-9 timer i døgnet, til en gutt som sover 12 timer på natta og gjerne 4 timer på dagen. Og han er så BLID!!!! I løpet av første uka fikk vi en mye blidere unge. Ja det har tatt litt tid, og det har vært krevende, men så verd det! Bare ta opp en unge om morran som skinner som en sol (våkner etter skjemaet av at ungen ligger å pludrer for seg selv!) Vi sleit med soving på dagtid, og den har blitt mye bedre ved å bytte vugga med vogn, og sette vogna på kaldt rom (ikke ute, eller i varm stue/gang). Vi har aldri hatt behov for å bruke opp/ned, vi greier å roe han i senga. -Men prinsippet er det samme, fjern hjelp så fort som mulig. Vi har ennå en vei å gå, vi bruker ennå endel tid ved legging, men det er ikke endeløse timer med sutring/små grining for å få han til å sove. Nå bruker jeg opptil 10min på legging på dag, og kanskje opptil 30 min på kveld. Noen ganger er det bare å putte han i vogn/seng, og han "fikser seg selv". Noe av det har kanskje med at vi har blitt flinkere på å se når han må i seng, men tror også han er tryggere i leggesituasjonen...
mai mammaen til to Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 28. desember 2008 så kjekt å lese at det fungerer.. jeg gleder meg til vi har kommet så langt at alt går bra....
mai mammaen til to Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. desember 2008 mini er 7 mnd. og vant til pupp på natten. skal jeg gi ham det i natt? eller skal jeg droppe deT? skal jeg gi han 23 så får han ikke før 7 i morgen?
lille er født:) Skrevet 29. desember 2008 #14 Skrevet 29. desember 2008 Jeg ga ham pupp halv elleve i håp om at han skulle sove, men han var våken halv tre og veldig klar for pupp, så da fikk han. Må være helt klar for det om man skal kutte ut puppen om natta tror jeg... Syns liksom synd på han, tenk om han er sulten..samtidig VET jeg jo at det bare er tull.. hva sier sovecoach om nattmating tro? fant ikke noe om det jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå