sirkeline77 Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Når man har vært igjennom ivf har man jo krav på ultralydundersøkelse i uke 7. Har noen opplevd at legen mente at fosteret var yngre enn det faktisk er? Grunnen til at jeg spør er at jeg var til ultralyd på dag 7+0, legen mente derimot at jeg ikke kunne være mer enn 6 uker på vei da fosteret kun målte 6,7mm. Jeg prøvde da å si at det går jo ikke an, da vi med helt nøyaktighet vet når egget ble befruktet. Poenget mitt var at den lille måtte være så "gammel" som den var, da noe annet nesten er fysisk umulig i vårt tilfelle.Men at man da i stedet kanskje kunne si at den var liten for alderen. Men nei- jeg kom ingen vei....... Dette har skapt mye bekymring og søvnløse netter. Er det noen andre som har opplevd det samme, men hvor det ikke har vært noen grunn til bekymring???
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Ja jeg har opplevd det. Forrige svangerskap var jeg på ultralyd da jeg var 6+5 og spiren målte bare 4,3 millimeter. Gyn sa ingenting om at den var liten men så belest som jeg var på emnet kommenterte jeg selvsagt om ikke spiren burde være større. Hun sa da at i begynnelsen vokser de veldig i rykk og napp og at alt så fint ut. Og det som var viktig så tidlig er at hjertet slår og på neste ul to uker senere var han helt gjennomsnittlig i størrelse:-) Og det stemme ikke på str på fosteret ditt tilsvarer uke 6, for jeg var på ul i dag pga blødninger, er 6+2 og min spire målte 4,0 mm og hun sa at det var perfekt str i forhold til hvor langt jeg var på vei:-) Så ikke bekymre deg, tror du er helt etter boka bare legen som tydeligvis ikke har peiling. Dette går nok kjempefint, nå er det godt over 90%sjanse for at alt går fint:-) Gøy vi har termin nesten samtidig:-) Hadde du mange forsøk? Barn fra før? Jeg har en liten tass på 6 mnd og denne gangen satt spiren på første søskenforsøk så her skal det bli liv i leiren:-)
sirkeline77 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2008 Tusen takk for svar Emilia:) Jeg prøver å tenke positivt, og ja hjertet banket som bare det og det er jo i grunnen det viktigste:) Dette var vårt første ivf forsøk- og kjempe fornøyde med at den satt på første forsøk! Jeg har en sønn fra tidligere, men det er ti år siden sist jeg gikk gravid.... Oi, ja da blir det liv i leiren, med to så tett men mest kos tenker jeg! Hadde vært gøy om vi kunne ha holdt kontakten!
Lykkelig mor til tre Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Hei jenter... aner ikke noe om størrelsen på den lille spiren i magen.. men, ville bare si hei. Jeg er i morgen seks uker på vei. Dette var vår 6. innseting på litt over ett år. Vi har en icsi-gutt på to år, og en gutt på 10 som ble til på normalmåten. Nå har vi satt inn to egg, og har ul 7. januar. Bare ti dager til... veldig spendt
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Så gøy vi er flere ivf/icsi gravide her med termin ca samtidig:-) Hadde vært kjempegøy å følge hverandre. Ble 10 kilo lettere etter ul når vi så vi et lite hjerte slå:-) Ble så letta, var livredd det var over og ut! Var og nyskjerrig på om det var en eller to men må si jeg er litt glad for at det bare var 1, skulle gjort seg med 3 små troll i løpet av 14 mnd, hehe:-) Åssen er formen deres da jenter? Her er den igrunn ganske fin, litt bekkenløsning (henger igjen fra sist), veldig trøtt og litt kvalm innimellom minner veldig om sist igrunn, kanskje det bor en liten gutt til inni magen min:-) Har dere fått noen magefølelse ang kjønn?
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Jeg er 8 uker på vei med min ivf-spire. Jeg var til privat ul når jeg var 6+3 uker på vei, da kommenterte også gyn at hun synes fosteret var lite til å være 6+3 uker på vei. Men hjertet slo som bare det, så det var ikke noe galt. Min mann ble jo litt bekymret når hun sa det, men jeg hadde fra før av lest - tror det var her inne - som jeg også kommenterte at de vokser litt i rykk og napp i begynnelsen så det er ikke noe å bekymre seg for, noe gyn bekreftet etterpå. Det viktigste er når man er på ul i uke 6 er å se at hjertet slår, og det fikk vi jo med oss. Egentlig skulle jeg vært til ul i uke 7 på Riksen, men fordi det var midt i juleuka og ferieavvikling, skal jeg til ul 8. januar. Vi gleder oss veldig til å se enda mer av fosteret denne gangen. Åh, ja, Emilia og lillegutten+spire® jeg ble også 10 kg lettere, minst, når jeg så hjertet slå. Det var verdt pengene vi betalte for å se det, og julen har blitt mye mindre stressende for min del (tror jeg iallefall.... ). Jeg føler meg egentlig i bra form, men blir fort trøtt på kvelden, har humørsvingninger, er i perioder kvalm - spesielt om morgenen før frokost. Tja, kjønn... Jeg var også morgenkvalm med jenta mi når jeg gikk gravid med henne. Var også en del trøtt, men tror jeg er mer trøtt denne gangen, sannsynligvis kommer det av en aktiv 4 åring i huset som jeg ikke hadde forrige gang... Har mest magefølelse for at det er jente akkurat nå - men det blir spennende når en kan se det på ul. Det hadde vært veldig gøy å fulgt med dere framover. Godt å ha noen som er i samme båt, og høre hvordan det går med andre.
moni76 Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Hei dere. Jeg er 8 uker på vei på nyttårsaften, og har ikke vært på ul da det var midt i jula. Har time 8.jan jeg også :-) Har ikke barn fra før og spiren klamret seg fast på første ivf forsøk :-) Heldigvis så er jeg ikke kvalm enda, men trøtt dèt er jeg! Trenger 8-11t søvn hvert døgn... Har også hatt to helt forferdelige dager men vanvittige humørsvingninger... begynte å gråte da samboeren min sa noe jeg ikke hadde forventa.. men som jeg sier til han så er det jo bare positive tegn :-))) Og heldigvis så har det vært mye bedre i dag! Så kjekt at det er flere med nesten samme termin!
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Jøss så mange vi er, kanskje vi skal ta en liten presentasjon? Jeg er 24 år, gift med en fantastisk mann som er 26 rett over nyttår. Vi bor utenfor Kristiansand. Ble gravid med gutten min etter nesten 3 års prøving han kom til etter 4 innsettinger, på 2 IVF, han er nå 6 mnd gammel. Lillebror eller lillesøster kommer ca 23. August:-) Ellers er jeg for tiden i permisjon, skal begynne å jobbe igjen om 4 mnd. Vel det var litt om meg:-)
Lykkelig mor til tre Skrevet 29. desember 2008 #9 Skrevet 29. desember 2008 Hei Jeg er 31 år. Har en sønn fra ett tidligere ekteskap. Jeg er på nytt gift. Sammen har vi en icsi-gutt som satt på første forsøk. Han er to år gammel. Vi har etter det hatt seks innsettinger på søskenforsøk. Alle disse seks har blitt tatt på 1 år og 2 mndr. Så nå etter seks innsettinger, priser jeg himmelen for at jeg er gravid. Ble gravid for ca 7 mndr siden, men da var det svangerskap utenfor livmoren. Håper alt er bra nå. To egg er satt inn, så det skal bli spennende å se om vi har en eller o spirer i magen
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 30. desember 2008 #10 Skrevet 30. desember 2008 Hei! Jeg er 27 år. Bor i Grimstad. Er gift. Vi har en datter på 4 år, som ble til på 1. spontane forsøk. Begynte å prøve på nr 2 høsten 2005 uten å lykkes. I 2007 ble vi utredet og fikk beskjed om at ivf var den beste sjansen for meg å bli gravid på. På 2. IVF forsøk og 3. innsetting lykkes det for oss, og nå er jeg 8+1 uker på vei. Har foreløpig termin 11. august. Har en stolt datter som gleder seg veldig til å bli storesøster. Hun går rundt hver dag og klemmer på magen min, og venter på at magen skal vokse.... Åh, ja, jeg er kjempelykkelig som gravid - føler nesten jeg har glemt litt hvordan det var å være gravid, men det er en utrolig herlig følelse, som jeg regner med flere her inne kan skrive under på??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå