Gå til innhold

føler meg utmattet.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste tiden følt meg totalt utmattet og tappet for krefter. Spesielt nå i jula har jeg merket dette godt. Dette medfører at jeg blir veldig irritabel og rett og slett grinete,dessverre. Bare det å sette bena under seg føles som et stort tiltak. Orker ingenting annet enn å tenke på noe å putte i munnen. Småspiser hele dagen,men det smaker ingenting,føler jeg. Og oppi all småspising kommer den dårlige samvittigheten for alt jeg propper i meg. Hvorfor kan jeg ikke ha såpass karakter at jeg kan la være? Hva skal jeg gjøre mon tro? ufff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du utmattet og hvorfor spiser du ikke ordentlige måltider? Det du skriver kan ha årsak i så mangt, for å finne mer ut av hva det kan skyldes i ditt tilfelle bør du tenke mer gjennom hva som skjer i livet ditt, om det begynte i forbindelse med noe spesielt eller om det alltid har vært slik. Kanskje ta en tur til legen. Liten energi kan skyldes lav "blodprosent", depresjon eller stress, men også mange andre ting.

 

Ikke så lett å spise normalt hvis man har uro i seg og har et forstyrret spisemønster fra før.

Skrevet

Jeg har ikke noe ordentlig spisesystem. Går konstant og tenker på kropp og slanking og all f.....skap som har med kropp å gjøre. Har drevet med såkalt slanking siden jeg var 15 og nå er jeg 26. virker som jeg ikke blir ferdig med dette. Jeg har nylig vært hos lege og tatt div prøver uten at de fant no spes på dem.

Skrevet

Kan det tenkes at du har en form for spiseforstyrrelser? Sjekk ut IKS, kanskje du kjenner deg igjen.

 

Det er jo logisk at du blir slapp om du spiser feil og at du mister energi av å devaluere deg selv hele tiden. Du får heller ikke energi av å gi kropp og mat mye oppmerksomhet. Å vri dette mønsteret er ikke gjort på et par dager, men det tar tid og er lettere å få bukt med hvis du får hjelp fra kompetente mennesker.

 

Du kan begynne med å skrive ned det du spiser så vil du evt se et mønster etterhvert. Kan hende vil du oppdage at du spiser annerledes i forkant av visse belastninger. I tilfelle kan det være at dette er perioder som er vanskelig for deg å takle emosjonelt. Det er følelsene du må ta tak i, maten i seg selv er den enkleste delen. Det er nesten som med alkoholisme der selve tørrleggingen er den enkle delen og den psykososiale biten er den harde. Det er den psykiske gevinsten du må lære å finne et annet sted som ikke er skadelig for deg. Finne konstruktive løsninger.

 

Spiseforstyrrelser handler om å ha et forstyrret forhold til kropp/mat/følelser og lite om antall kilo på kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...