Gå til innhold

4 mnd baby i Thailand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange med litt eldre babyer bruker uv drakter, uv telt, har solparasoll osv... Jeg tenker at min lille gutt vil ha det bra under parasoll med mamma og pappa (vi ligger aldri i direkte sol i Asia) i bleie, med høy solkremfaktor (som oss), enten på vår solseng eller på teppe på sanden eller i vognen. Har en babyjogger som har veldig dekkende kalesje - tror ikke noen parasoll er nødvendig. Er uv klær noen vits i for en så liten baby som knapt vil være i direkte sol?

Tenker også på å droppe bagen i vognen da den begynner å bli kort (har en teutonia softbag i babyjogger). Tror det skal gå fint da ryggen kan legges flat, men hva med soving om natten? Han har sovet i bagen så langt. Er babysenger fra hoteller ok?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært 4 ganger i Thailand i løpet av eldstefrøkena`s to første leveår. Vi hadde aldri drakt på henne, og hun ble aldri solbrent.

Vi hadde med reiseseng....

Skrevet

Babysengene på hotellene er som regel ok, men det er veldig forskjellig fra sted til sted. Solparasoll var et must for oss! Da slipper du å tenke på at sola kanskje treffer den lille i vogna. Vi har god kalesje på vogna vår også, men det er jo alltid en åpning, og den dekket vi med solparasollen...

Skrevet

jeg hadde drakt til min på 6 mnd og var super glad for det!

Ikke fordi jeg tror han ville bli veldig solbrent ellers... men han begynte å ha lyst til å bevege seg litt rundt.. i sanda f.eks... og da var det jo ikke parasol over altid.. også ble det jo sand overalt! Var litt deilig med drakta da! Også er han veldig glad i å bade! Da visste jeg at han var bekyttet selv uten parasol... og den våte drakta holdt han kjølig ihvertfall littebitt etter han gikk opp av vannet.. for når siden det var så varmt var det litt godt! Også slapp jeg smøre solkrem mange ganger om dagen! synes det var litt deilig jeg da!

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg reiste til Thailand med jenta mi da hun var 4 mnd gammel og var borte i 1 mnd. Vurderte uv-drakt, men kjøpte det ikke. Følte ikke at vi trengte det heller. Vi holdt henne for det meste under parasoller og kalesjer uansett. Jeg syntes det ville vært veldig klamt for henne å ha på seg en uv-drakt der nede i den varmen og luftfuktigheten. Det er litt annerledes når de blir større og går rundt på egenhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...