Gå til innhold

Januarmammaer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan går det med dere som snart har termin? Har termin 2. januar, å kjenner etter tegn på om noe har startet hele tiden... Er spent på om h*n blir født i år eller neste år.... Ganske frustrerende å ikke vite når det begynner. Men håper h*n holder seg til 09 ja... Har lovet gubben en koselig nyttårsfeiring:P Så krysser fingrene her...

Hvordan er formen? Her er den forbausende fin:) Litt plaget med halsbrann, men ikke noe å klage over. Ellers er det meste tungt å gjøre (kle på seg o.l) Men er jo ikke lenge igjen nå da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:)

jeg har termin den 8 jan men har gått med kort livmorhals siden uke 34 så legene trudde jeg kunne føde når som helst.. men men jeg sitter nå her ennå:) har hatt modningsrier og murring i korsryggen og magen i nesten 3 uker nå ( ikke vær dag da) skjekket for åpning 23 des men null åpning.. har bare en livmorhals på 10mm... formen min er overraskende bra men kjenner at jeg begynner og bli sliten og at det er ganske strevsomt å snu seg om natten + litt halsbrann:)

kjenner at jeg er veldig utålmodig og vil ha hun ut nå men får vel vente til hun er klar.. håper jo på ett 09 barn da:)

Skrevet

Ja, vi er også spente nå om dagen! :) Jeg har termin 7. januar, og har bedt lillebror om å vente til 2009 med å komme, selv om storebror på sju mente han kunne komme tidlig nok til å feire jul med oss. Vi satser også på en koselig nyttårsfeiring...hehehe...

Formen min er egentlig kjempefin, bortsett fra at bekkenløsningen merkes bedre og bedre. Får av og til noen tak/kynnere hvis jeg er aktiv, så jeg prøver å holde meg rooolig for å ikke sette igang noen ting i år. Gulvet er merkelig langt nede også...og jeg merker at jeg helt reelt sjekker om det er mer som skal gjøres der nede hvis jeg først har bøyd meg ned for et eller annet. Men jeg skal ikke klage - har ikke noen problemer med å ha på sokker eller barbere legger ennå.

Flere? :)

Skrevet

hei! termin 6. januar. haaper hun venter et par dager til, greit med en januar baby :)

formen har vert kjempe fin frem til naa.. i dag har jeg lagt med spysyke og konstante maserier... er helt utslitt! blir ikke lenge til jeg finner sengen i haap om aa faa meg litt sovn.. har sovet rimerlig godt frem til naa, saa haaper det holder seg til hun bestemmer seg for aa komme ut!! :)

har akkurat (for under en mnd siden) flyttet inn i nytt hus, saa foler ikke jeg har helt kontroll paa saker og ting enda.. venter paa denne redebygger energien til aa komme.. men har ikke sett noe til den enda..

haaper alle faar en fin nyttaarsfeiring!

Skrevet

Har også termin 2. jan. Og syns han kan holde seg der inne til vi har nytt år. Og har absolutt ingen tegn på at noe skal skje med det første heller heldigvis.

Formen er fortsatt på topp, har riktignok vært litt trøtt siste dagene, sliter litt med å sove skikkelig og så har bekkenet kranglet litt med meg siste uka, så litt styr med å snu meg og å finne en god stilling å ligge i. Men har forsåvidt hatt et helt ukomplisert og problemfritt svangerskap i det hele. Og håper fødselen også kan bli grei og enkel, men det gjenstår jo og se

Skrevet

jeg har termin 17 januar og har konstante murringer, blir nesten gal av det! håper hun holder seg inne til over nyttår, og er spent på når hun melder sin ankomst :-) virker som hun begynner å bli lei av å være der inne, hehe :-)

formen er fin den, er litt mer sliten og trøtt så prøver å hvile og slappe av mest mulig fremover :-)

Skrevet

Jeg har termin 1. januar! Har hele tiden vært spent på om det blir 08 eller 09... Nå orker jeg ikke tenke så mye på det lenger, hen får komme når han kommer. Men ser helst at det drøyer til 09 da...

Har vært dårlig i formen nesten hele tida, men nå som det er så kort igjen håper jeg bare at energien kommer tilbake når gutten er kommet ut!

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Hei.

Henger litt etter dere andre med termin jeg da,31/1.

Skal på kontroll til jordmor til neste uke og er litt spent da han sitter på rompa og har gjort det hele tiden...Er vel 35+1 i dag.

Formen har vært upåklagelig hele veien og gått masse turer hele veien.

Skaffet oss valp rett ør jeg ble gravid,så har hatt nok å henge fingrene i.

Men det har bare vært koselig og svangerskapet har gått fort da jeg har hatt henne å oppdra og mosjonere hver dag;)

Bekkenet er kranglete om natten nå og søvnen blir så som så.

I dag har jeg sovet nesten hele dagen,så merker at det ikke er så lenge igjen nå og at kroppen begynner å bli sliten.

Skjønner dere godt dere som har termin i begynnelsen av januar at dere håper det blir 09 barn.

Lykke til alle sammen,og spesielt til dere som har termin om noen dager!

Skrevet

Har termin 25.januar, men merker nå at det har begynt å legge seg til rette her nede. Presser ekstra mye på blæra og ut mot korsryggen, må på do en til to ganger om natta nå så det er litt slitsomt merker jeg.

Vaskebøtta i julerengjøringa var litt vanskelig å bøye seg over, så kjøkkenvasken ble reserveløsninga. Må bruke sko som jeg kan hoppe inn og ut i, så crogsa er vel undt for all innebruk nå på vinteren.

Merker jeg blir fortere sliten og iriitabel og behagelige sitte/liggestillinger må jeg lete lenge etter.

Ikke lenger enn 4 uker igjen nå så det er bare å bite tenna i sammen og kose meg med det lille jeg har igjen med småinnkjøp og klargjøring til rommet osv...

Lykke til alle fødeklare;-)

Skrevet

Termin 15. jan og håper han hvertfall blir der inne til 09.

Formen er forsåvidt fin, mye sprekere enn sist. Hatt mye maserier et døgn et par ganger etter aktive dager. Ellers mye kynnere hele tiden.

Skrevet

Har termin ikke før 31 januar, men har så sterk følelse av at det er feil. Føler min blir født minst 1-2 uker før. Opprinnelig termin var 20 januar, og det føles mer riktig. Kan ikke forklare hvorfor.

Her har formen vært ganske ok. Er veldig trøtt og sliten, hormonell som få (ikke sinna hormonell, bare gråtehormonell) og føler meg 'sprengt'. Har mistet slimproppen, har hatt rier i korte perioder, men de har gitt seg. Nå går jeg med murring av og på.

Ja, det er ganske frustrerende å ikke vite hvor, når og hvordan fødselen starter. Til å bli småtusset av! Gleder meg til å kunne gjøre ting igjen uten problem, og ikke minst gå på do uten å måtte bruke 'hjelpemidler' for å få ting til å funke.

Skrevet

Termin 11 Jan her :) Formen er fin den, men hadde sinnsyke stikninger eller kynnere igår, vet ikke helt hva det var. Men det å STÅ å lage middag, det gikk ikke! Måtte hente en stol ;p Er spent nå, og lei.. 38+3 idag.. Etter nyttårs kan babyen for min del komme ut når den vil! :) Forhåpentligvis før termin..

Skrevet

Jeg har termin den 12 januar :)

jeg har bestemt meg for å begynne å vente til det nye året er ringt inn :) har hatt en del murringer den siste uken, så er litt engstelig det skal skje ting før tiden. Hvis jeg hadde gått til den 17 januar så ville det vert artig for da har barnefar bursdag :)

Skrevet

Termin 1. januar her også - helt merkelig at datoen er rett rundt hjørnet. Formen er heldigvis kjempefin, ingen tegn på "action" ennå! Våkner om natten, men ikke verre enn at jeg kan lese meg i søvn igjen. Ikke spesielt grasiøs i bevegelsene, men jeg har da fått meg noen teknikker for både å snu meg rundt i senga og for å plukke opp ting fra gulvet. Jeg har imidlertid kapitulert når det gjelder sokker - nå gjelder barbeint, eller så må samboer hjelpe til... Lykke til alle sammen - og godt nytt år!

Skrevet

Hei :)

Jeg har termin 23 Januar, og formen er forsåvidt helt fin. Har gått med vonde Kynnere/menslignende smerter i 2-3 dager nå, og håper inderlig han venter til 09 :)

Jeg klarer ikke å nå helt ned til gulvet lenger, har problemer med å få på meg sokker selv, og våkner når jeg skal snu meg i senga :) MEN, skal ikke klage av den grunn, tenker sånn at det ikke er så lenge igjen...forhåpentligvis :)

Skrevet

Hei Hei å Goood Jul!!!

Her er terminen 15 jan. Har vært plaget med div. fra uke 6 og nå har vannet meldt sin annkomst sammen med strekkmerkene og ting er tuungt å gjøre, så etter rakettene på onsdag kan den lille skatten min bare komme. Noen andre som også har vært plaget med ekstrem svangerskapskvalme som nå er kommet tilbake på slutten???

Er alt klart hjemme da? Vi er hos mine foreldre nå, men når vi kommer hjem skal bilsetet og div småting hentes (Vogn og bilsetet er bestillt bare ikke hentet pga liten plass) og fødebag'en pakkes ellers tror jeg alt er i hus. Skal til jm i morgen og veldig spent på om hodet er festet, hun var usikker hvilken vei han låg for 14 dager siden.

For litt over en uke siden "sèg" magen ned så nå er det blitt mye lettere og puste - faktisk. Enda jeg tenkte at det med at magen skulle sigè ned måtte være litt oppskrytt for føler den ikke kan sige så mange veier. Men JO her merkes det hvertfall og det er gledelig!!!

Skrevet

Dette er så spennende at jeg blir helt uvel... I gårkveld satt min samboer og jeg og så på tv, jeg sier ingenting. Så¨kommer det bekymret fra stolen ved siden av: "Er det noe på gang?" Neida, det er det ikke, men er litt bekymret for at junior skal komme disse to siste dagene... Men uansett, så lenge ungen er frisk så blir jeg glad:)

Var plaget av svangerskapskvalme i begynnelsen, som jeg da fikk akupunktur mot, og dette har så smått begynt å komme tilbake, men har 3 dager igjen til terminen, så kan nok holde det ut...

Ønsker alle masse lykke til!

Skrevet

Er jo i utgangspunktet meningen at jeg skulle bli desembermamma, men slik det ser ut nå så spørs det om det ikke blir januar istedet. Hadde termin 22.desember, og venter fortsatt. Ikke noe spes som tyder på at det skal skje noe med det aller første. Men når jeg først har gått så lenge, så krysser jeg virkelig fingrene nå på at han venter til 2009. :)

Skrevet

Hei,hei!

Har termin 17.januar. Formen er over all forventning. Med de to første hadde jeg kraftig bekkenløsning over halve svangerskapene og var veldig sliten på slutten. Denne gangen har jeg ikke bekkenløsning i hele tatt og formen er kjempebra. Litt halsbrann, men det må man bare regne med.

Håper hun holder seg inne til over nyttår, men etter det kan hun bare komme :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...