togoegutter Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 hei, mulig dumt spm, men hvordan får man tatt en tidlig ul? Kan legen henvise dit? hvor tar man hvis man skal ta privat? i følge beregninger er jeg 4+3, men jeg tror det kan være feil og at jeg er lenger på vei pga veldig rar mens sist, og veldig sterke symptomer rett etter mens. hvor langt må man være på vei for å få tatt ul? Håper det er noen som vet litt om dette
*tullemor* Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Hvis man ikke har peiling på hvor langt man er på vei, eller man tror noe er galt, kan lege henvise til UL. Eller man kan bestille seg privat UL og betale fra egen lomme. Hvor langt man må være på vei vet jeg ikke, men man burde vel være rundt 6-7 uker tipper jeg... Lykke til
Kazaya er fødeklar Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Jeg er usikker på hvor langt jeg er på vei. Ringte lege for å få henvisning til tidlig ul, men nei...Det måtte visst være noe bekymringsverdig som skulle til, sa han. Du får bestille privat ul hvis du er nyskjerrig, fikk jeg beskjed om. Så nå på fredag som kommer skal jeg til Volvat på privat ul. Blir kosten mellom 1000-1500 kr...Håper å få se masse!!
TrineK83 Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Da har du en kjip lege... jeg fikk henvisning pga at jeg ikke viste hvor langt jeg var på vei. -Men selv om jeg hadde henvisning fra legen så måtte jeg betale, for det er ikke alle private klinikker som gir "gratis" ul selv om man har henvisning fra fastlegen sin. Men lykke til da, det er nok helt sikkert verd pengene når du ser hjertet slår! :-)
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 slenger inn et spørsmål til deg trine, hvor mye måtte du betale?? Jeg har lyst å spørre om å få tidligere ul om det er muilg da jeg er så redd for at noe ksal gå gale etter å ha mister før. Vet ikke om det er god nok grun, men er jo lov å prøve.
Vifikkiaugust Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 Jeg var til legen lillejulaften (7uker på vei) og sa at jeg denne gangen ville ta tidlig ul pga syns det var så lenge å vente på den ordinære sist. Da sa hun at hun kunne godt henvise meg, slik at jeg kun betaler egenandelen. Hun lurte også på hva hun skulle skrive som årsak og foreslo selv det kunne stå "bekymring for om noe kan være galt". Det var en helt klart god nok grunn mente hun. Så nå får jeg ul en gang midt i januar:)) Gleder meg masse! Så ring legen din og spør. Kanskje er du like heldig som meg:)
Mammatil2gullgutter<3 Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Ser det er forskjell på hvilke leger man har! Jeg fikk tidlig u.l pga at legen min trodde det kunne være noe galt da jeg gikk med nr1(det var det ikke),da var jeg i uke 11... Men slik det er her i fylket(møre og romsdal)må man ha en ganske god grunn for å få tidlig u.l og at man er bekymret er ikke grunn nok her:@ Men som sagt så varierer det,så det er bare og spørre legen din så får du svar:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå