Gå til innhold

Tragiske barnetv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Emil er så gammeldags at små barn ikke klarer å følge med

2. De prater på svensk, hvilket ikke blir forstått.

3. Det er tekstet!! Jada, de fleste små barn klarer å lese tekstingen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare bra at de ikke dubber det! Svensk er jo ikke umulig å forstå, selv for barna. De tar handlingen. Vi så jo også på det.

Skrevet

Nei, jeg slet med å forstå det da jeg var liten. Barnet her forstår ingenting.

Skrevet

Såvidt meg bekjent er ikke barne-tv bare for 3-4 åringer.

Barne-tv er faktisk for barn uansett alder.

Det jeg har savnet, er at de aldersmerker barne-tv i tv-programmet.

F.eks.

Mandag, tirsdag og onsdag: 3-5 år

Torsdag, fredag og lørdag: 6-9 år

Skrevet

her er snuppa på 1,5 år oppslukt av Emil:-)

Skrevet

her sitter det en 3åring og en 10åring, og begge var helt oppslukt da Emil gikk. Jeg er veldig glad NRK sender Emil, Pippi etc. det er en del av kulturarven vår!

Skrevet

De små kan jo se Fantorangen som begynner halv 6 da!

Skrevet

Jeg skjønte ikke punkt nr. 1. Emil var svært populær da jeg var liten, og det var gammeldags da også.

Skrevet

Mener du virkelig at Emil er tragisk barnetv?

Herregud, det er så mye tragisk barnetv og gode gamle Emil er ikke en av dem!!

Skrevet

Dette kan du ikke mene. Det var det kjekkeste barnetv som fantes da jeg var barn. Og mine unger elsker det. De forstår det veldig greit. Høres ut som Hi ikke vil forstå. Men du kan jo sitte med barnet på fanget og forklare. Så vanskelig kan det ikke være.

Skrevet

1. Barnetv er ikke for babyer eller de minste barna. At det er gammeldags gjør det enklere å følge med, ikke vanskeligere. Emil var gammeldags også da jeg var liten for mange, mange år siden.

2. Barn forsår ut fra bildene, og har lettere for å forså nye språk enn voksne. Har ikke møtt barn som ikke forstår svenske filmer pga språket.

3. Mange barn kan lese, noen er til og med døve og avhengige av tekst. Det anbefales at barn ser tv sammen med voksne, og mange voksne har større vansker med å forstå svensk enn barn har. Dessuten er vel strengt tatt Emil en familiefilm, ikke en barnefilm.

Skrevet

Ble glad når jeg så det var Emil på barne-tv jeg (og jenta på 3).. går nok av tragiske tegneserier fra før..

Er jo koselig, greit for barna å se hvordan folk levde i gamle dager også.

Skrevet

1. Barn har godt av å lære litt om hvordan ting var før.

2. Svensk er da ikke umulig for en nordmann å forstå

3. Det går fint an for foreldre å fortelle om handlingen mens dere ser på. Det gjorde jeg når jeg og sønnen min så på Emil i dag.

Skrevet

Gutten vår på 2 1/2 elsker Emil og Pippi, og Saltkråkan, Lotta i bråkmakergatan, barnen i Bullerbyn etc :)

Han ble kjempeglad når han oppdaget det var Emil i barnetv i kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...