Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut litt frustrasjon her... tårene triller.... Jeg er ca 8 uker gravid nå, og er forferdelig kvalm døgnet rundt, kaster opp flere ganger for dag. Har i tillegg veldig lavt blodtrykk så jeg er stort sett slapp hele tide....

Skal begynne på jobb igjen i morgen etter noen dager med julefri, men vet ikke hvordan jeg skal greie det! Orker så vidt å stå oppreist nå, og bare tanken på å måtte gå på jobb gir meg helt angst....Har vært kvalm i mange uker, men det er først nå for 5-6 dager siden at jeg begynte å kaste opp også....

Men problemet er at jeg er nyansatt og i prøvetid, og har ikke lyst at graviditeten skal gå utover jobben, særlig fordi jeg stortrives der og har verdens hyggeligste sjef (som vet at jeg er gravid). Tenk om dette fører til at jeg blir utstøtt på jobb/evt at de finner på en grunn til å ikke beholde meg?

Uff.... orker ikke mer.... Har mest lyst å dra til legen i morgen, som helt sikkert sykemelder meg... men samtidig har jeg ikke samvittighet til det:-( Men hvordan jeg klare å jobbe slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvetiden din blir utvidet når du er sykemelt:)

Skrevet

Og det skal være en bra ting...??

-HI-

Skrevet

hi, dra på jobb, men informer om din tilstand slik at du evnt kan ta lette oppgaver og ha noen rolige dager. du kan få hjelp av legen til å holde kvalmen i sjakk, og da får du i tilegg såpass ro i magen til at du kan spise litt hele tiden, og dermed vil blodsukkeret ditt stabilisere seg.

tror du vil fremstå som et skikkelig arbeidsjern og inntillt på å jobbe hvis du møter opp, men jeg tror ikke du vil få dårlig rykte på jobben fordi du må forlenge ferien litt pga svangerskapet. det er sånn det er med mange kvinner, de må sette alt på pause noen ganger pga svangerskap;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...