Gå til innhold

mor VS sambo (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sambo og min er uvenner,på et eller annen grunn.

Sambo påstår at min mor har baksnakket ham med vennene hennes,og nå har vennene hans hørt det.og de har fortalt ham.

Han sier at hun har fortalt til folk at han er ubruklig,og at hennes datter skulle fortjene en annen(det er en som ville ha meg men ikke jeg) Han har penger og alt.

Og hva er det for et liv hennes datter lever i, osv......

Uansett,jeg tok opp det med min mor,og hun nekter alt.

Hun sier på liv på død at hun ikke har sagt noe sånt.

Og sambo nekter å si hvem er den personen som har sagt til ham ryket.

De har nå ikke snakket sammen på en stund,og i julen dro kun jeg og sønnen vår på besøk hos mormor.

Men saken er at jeg vet ikke hvem jeg skal tro på.

Jeg vet min mor kan være litt pratsom til tider,men jeg vil ikke svikte henne,og stenge henne ut av livet mitt bare sånt.Jeg er ene barn,og min far er død siden jeg var barn så det var hun som tok vare på meg alene.

Når det gjelder sambo står han på sitt,han vil ikke at hun skal komme besøk eller han skal til henne.Og ikke vil han ha kontakt med henne for alltid.

Jeg mener at det kan være noen som bare finner på.Og jeg vil verken miste min mor på grunn av dette her eller skal sønnen vår ikke få oppleve mormoren sin.

Dette ble rotete,men jeg har ingen å prate med om,så jeg vil gjerne høre deres mening og råd jenter.

Takk på forhånd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan din samboer er, men det virker jo ganske rart at han skal finne på noe sånt for å bli uvenner med din mor. Hvordan var forholdet mellom dem før dette skjedde? Du sier jo selv at din mor kan være pratsom, det kan jo være at hun har "klaget" litt på han, men du vet jo at når ting går gjennom flere folk så blir det alltid lagt til noe, og plutselig så blir en fjær til 10 høns.

Men jeg hadde KREVD å få vite hvem som hadde sagt det til samboeren din, for det virker jo litt rart at ha ikke vil si hvem som har sagt det. Men som sagt jeg kjenner verken samboeren din eller din mor.

Skrevet

Det er jo veldig vanskelig å si hvem man skal tro på når man ikke kjenner hverken din samboer eller din mor.

Jeg tolker det på den måten at sambo vil beskytte vennen som har betrodd seg til han.

Det kan nok hende at din mor har plapret litt, siden hun kan være litt pratsom.

Jeg ville enda en gang spurt om hvem som har snakket med sambo, også hadde jeg holdt godt tett om det, for denne vennen sin skyld.

Skrevet

Vil svare deg jeg også, men vet ikke om svaret blir riktig eller rett for det kan man aldri vite.

Ang din sambo: Han er sammens med deg og man må kunne stole på de man er sammens med. Men jeg mener også det at den man er sammens med kan irritere seg, hate og alt mulig mot svigerforeldra sine men man biter det i seg og overse det...

Når det gjelder denne kompisen til samboeren din så må han ha sett din mor og denne personen hun snakket med, hva med å finne ut hvem hun snakket med?

Ang din mor: Hun er din mor og vil ditt beste det vil alle foreldre... Men å baksnakke den du er sammens med, hvis det er tilfelle, synes jeg rett og slett er dårlig gjort...

Et forslag du kan gjøre er å invittere din mor hjem til deg sette de ned både din mor og samboer og be de om å bli venner... Sett dine krav og få de til å bli enige.. Jeg vil da tro siden du er sammens med samboeren din at han er glad i deg, og vil ditt beste og det samme med din mor... De må rett og slett bli venner, om ikke for seg selv så for din og evt barna sin skyld. Bruk det, og få de til å ordne opp og si at du ikke gidder å være mellom menneske...

Min mor har også komentert min mann til meg men jeg har nå sagt at jeg er ikke intressert i å høre på alle hennes komentarer hvis det skal være negative. hun ser en liten del av alt det jeg ser, men hun vil mitt og min eldste sønns beste... Det samme med min mann, han har hatt ting å si om min mor. Men jeg har sagt til de at de får ta det opp med hverandre istede for at det skal gå igjennom meg...

Når det gjelder meg og svigermor så tviler jeg ikke på at hun har sine menninger om meg og ting jeg gjør men slik er det med alle. Nå har jeg sagt en ting til gubben om svigermor og det er at hun har en tendens til å kontrollere litt vel mye. Hun har en tendens til å styre og ordne litt vel mye.... Som et eks: når vi gikk igjennom baby tøy etter eldste mann så tok hun med seg det vi skulle beholde og vasket alt sammen og kom tilbake med alt ferdig størket, ferdig brettet og vasket og sortert i str. noen ganger blir det litt vel mye av det gode... Men nå er min mann flink til å si i fra selv også

Skrevet

Jeg har en svigermor jeg ikke kommer overens med, men i og med at hun er farmoren til ungene mine, så prøver jeg å ta meg i sammen for de og mannen min sin del, hadde aldri nektet henne å ha kontakt med noen her. Så jeg synes mannen din er slem som i det hele tatt tenker det. Jeg vet at svigermoren min har snakket stygt om meg med andre men det driter jeg da i. Hun er moren til mannen min og jeg kan da ikke finne på å nekte han eller ungene å ha kontakt. Så jeg synes mannen din er like ille som moren din hvis hun har snakket om han

Skrevet

Jeg har en svigermor jeg ikke kommer overens med, men i og med at hun er farmoren til ungene mine, så prøver jeg å ta meg i sammen for de og mannen min sin del, hadde aldri nektet henne å ha kontakt med noen her. Så jeg synes mannen din er slem som i det hele tatt tenker det. Jeg vet at svigermoren min har snakket stygt om meg med andre men det driter jeg da i. Hun er moren til mannen min og jeg kan da ikke finne på å nekte han eller ungene å ha kontakt. Så jeg synes mannen din er like ille som moren din hvis hun har snakket om han

Skrevet

Takk for svar jenter.

Jeg vet at min er en drama queen og har tro på hun kan snakke stygg om ham en del,men problemet er jo at nekter.Det er det som gjør sambo sint,og han er også redd for kompisen som får bråk,hvis han forteller hvem han fikk høre det fra.

Det verste nå er jo at han synes jeg tar side til min mor,som jeg ikke gjør.Jeg står bare i mellom.

Han sier at han kan gjerne miste meg for den saks skyld.

Hva er det jeg brurde gjøre her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...