Mom2Two Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Noen som har gode (eller dårlige) erfaringer å dele? Evt. generelle erfaringer fra EuroDinsey som kan være gode å ha med seg?
prekæs Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Jeg har bodd på Newport bay, Santa fe og Cheyenne. Newport bay var det fineste av disse, men skulle jeg valgt ville jeg nok valgt Santa fe igjen. Man er ikke mye på hotellene og alle har bra standard uansett. Har også bodd på diverse hoteller i nærheten. Synes Campanile hotell er ett godt alternativ. (Hotellkjede i Frankrike, gjerne i nærheten av motorveiene) Ellers vil jeg anbefale å besøke parkene litt utover dagen. Mindre kø, da særlig etter paraden. Langt mindre kø. Men få med paraden:) Og div teaterstykker som er satt opp flere steder i parken.
Mom2Two Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2008 Tusen takk for gode råd.-) Det er foreldrene mine som skal ta med ungene, de vil ha et bra hotell som ligger i parken (slik at alt blir veldig lettvint). Jeg har bare vært i Disneyland i Los Angeles, så har ingen erfaring i det hele tatt fra EuroDisney. Når på året er det minst kø da? De tenker enten påske, tidlig sommerferie (slutten av juni) eller høstferie. Er hele parken åpen hele året? Litt kjedelig å reise på en tid der kanskje store deler av parken er i vinterdvale f. eks.
prekæs Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Har noen bekjente som var der i januar, og selv da var det mye folk. Jeg har ofte vært der rundt st hans og da er det "stappet" med barn på skoletur. I år var jeg der ca rundt 10 juli, og da var det mindre enn ved st hans, men samtidig nok av folk, kan du si. Santa fe ligger lengst unna inngangen, men det går busser og er ellers en 15 minutters gå tur inne i på selve området, med flotte hageanlegg og barnevennlighet. Helt bilfritt. Man kan kalle Disney så kommerst man vil, men dette kan de:) Har vært i Orlando og den i Paris er like fin.
Mom2Two Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2008 Så supert at du deler erfaringer, tusen takk:-) Jøss, hadde ikke trodd det var flere folk rundt St.Hans. Trodde ikke ferien begynte før litt senere på sommeren nedover Europa, så tenkte slutten av juni var veldig okay. Så det er mindre folk i juli altså? Det var litt overraskende.
prekæs Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Jeg har det inntrykket. Tror skoleferien starter rundt midten av juli i Frankrike. Og de gjør nok der som her i landet. Bruker de siste ukene før ferien på utflukter etc. Det kryr i hvertfall av barn fra noe jeg oppfatter som skoleklasser. En til to ledere og barn i like capser:) Mindre folk, joa, men likevel masse folk. De to tenåringsjentene jeg hadde med i år var igjen til parken stengte i år og dro over det meste, opptil flere ganger de siste timene før stengetid. Da var det stort sett ikke køer.
Mom2Two Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2008 Mulig de er på sånn camp de med like capser? Det er i hvert fall veldig vanlig i USA. Urk, så kjedelig med slike køer.. Men men, skal ikke sutre, det er jo ikke en gang jeg som skal stå i kø:-p
lego Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Vi bodde på ett hotell rett utenfor disneyområdet, gikk buss kontinuerlig hele dagen til disneyland. lekerom og div annet for barna på hotellet også. Billetter til disneyland fikk vi kjøpt på hotellet også, så vi slapp den køen i parken ihvertfall. De store atraksjonene i parken har "fast pass" de er jo veldig greit å skaffe seg da. Kveldsparaden er kjempefin! Vi var der midt i juli, masse mennesker selvsagt, men ikke så ille som jeg trodde det skulle være. LAnge køer på de mest populære tingene, og laaaange køer for å ta bilder/få autografer med forskjellige disneypersonligheter.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 28. desember 2008 #9 Skrevet 28. desember 2008 Har ingen erfaringer med hotell, har vært der men bodde endel utenfor (Marnee Le Valle eller noe sant hette det) Vil hvertfall ikke anbefale dere å reise en helligdag. Vi var der 2 pinsedag, og det var sikkert resten av Frankrike også. Var visst helt sykt med folk sa noen norske vi traff der som bodde i Frankrike og hadde vært der mange ganger.
Mom2Two Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. desember 2008 Tusen takk for at dere deler erfaringer:) Ser kanskje ut som juli er en grei tid å reise på? Skjønner jo at det aldri er noe tidspunkt man har parken for seg selv:-p
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #11 Skrevet 28. desember 2008 vi bodde på Explorer hotellet, og kommer å bo der igjen neste gang! Et drømmehotell på alle måter for barna, og ble henta i buss fra hotellet til parkene hele dagen. Turen tok bare ti min fra hotellet:-D Link: http://hotels.disneylandparis.co.uk/other-accomodation/my-travels-explorers-hotel/index.xhtml
AM&SØ&B-B&A-G&Q&G&K-F<3<333 Skrevet 28. desember 2008 #12 Skrevet 28. desember 2008 JA MN egenlig har du ingenint med det å gjøre for å si det sånn...... det er dyrt og jeg synes du bør ta deg ferie i norge eller somalia??? hva med å hjelpe mennesker der som trenger det???
nasse nøffen Skrevet 28. desember 2008 #14 Skrevet 28. desember 2008 hhe, den over her var normal eller...???
nasse nøffen Skrevet 28. desember 2008 #15 Skrevet 28. desember 2008 tror hun mener: at isteden for å dra å kose dere på hotel og parker, skal du bruke pengene dine på alle de som trenger det. mohaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hehehe
Mom2Two Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #17 Skrevet 28. desember 2008 Bare det at det ikke er mine penger det er snakk om, men mine foreldres:-p De pengene bestemmer ikke jeg over;o) Jeg reiser alltid kun til Somalia, Sudan eller Kongo i ferien.
AM&SØ&B-B&A-G&Q&G&K-F<3<333 Skrevet 28. desember 2008 #18 Skrevet 28. desember 2008 Hviss jeg hadde hatt råd til stor ferie så hadde jeg dratt til somalia ass. Men jeg har bare råd til å dra til Gøteborg med hare krishna en liten tur i våres:( det var moro men skulle gjerne besøkt slekta i Somalia!!!!!
Leirha Skrevet 28. desember 2008 #19 Skrevet 28. desember 2008 Vi har bodd på Santa Fe og er veldig godt fornøyd med det. Eller vil jeg anbefale å IKKe gå inn i parken FØR den åpner. Ligger du på et av de nermæste hotellene får du gå inn 1 time før opningstid. Det er bae en liten avgrenset del av parken som er åpen, og 30min en av dagene holder ekstra der inne. Eller så pleide vi å starte og ende dagene me et besøk hos dragen nede i slottets kjeller, det var stas og gjerne det som blir best husket av de minste Når det er disneyparade er dette en ypperlig andledning til å ta karuseller! Da det er meget lite kø, og paradene er kjedelige, etter min om min søns mening ihvertfall. Og en liten ting, liker du donuter så har de verdens beste på konditori inni parken Det var de tingene jeg kom på i farten.
Mom2Two Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #20 Skrevet 28. desember 2008 Tusen takk for gode tips, Lenesan:-) Hvis man er der flere dager, er det jo et supertips å kjøre karuseller mens de andre kikker på paraden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå