Gjest Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Niesen min har ett høyt ønske om å bli nettopp dette. Går sannsynligvis ut med et høyt karaktersnitt fra vgs, men lurer på hva det egentlig er en jurist gjør sånn i praksis. Hadde blitt takknemlig om noen kunne svare meg:)
Mom2Two Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 En jurist kan gjøre utrolig mye forskjellig da.., det blir litt som å spørre "hva gjøre en økonom?". Jeg er selv snart ferdig med jusstudiene. En jurist kan ende opp som advokatfullmektig, dommerfullmekitg, politijurist, eiendomsmegler, jurist i et hav av offentlige etater ( f. eks skatteetaten, NAV osv. osv.), kan også jobbe med forretningsjuridisk i styrer ol. osv. osv. Mange muligheter, det er nettopp det som er så fint med den utdannelsen:-)
Bomchicka Wah Wah Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Her står det meste. Også om andre yrker http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/jurist
Sylteflesk Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Mye forskjellig! Jeg kjenner jurister som jobber i ulike departementer eller offentlige etater, i forlag, eller som advokat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå