Gå til innhold

Kor lenge varer fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis vatnet går først,regner ein timar frå då,eller når riene begynner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I går leste jeg om det i en bok jeg fikk hos legen på første kontroll, er vel Libero som står bak den tror jeg. Og i den boken står det at fødselen begynner når det er smertefulle og regelmessige rier oftere enn hvert 10. minutt.

Skrevet

ok....har heile tida tenkt at da begynna når vatnet gjekk,altå 8 timar..Men da vil da sei at da igrunn ikkje tok meir enn bort i 3-3,5 timar...vatnet gjekk 19.30 ,og 00.30 begynte riene å ta seg opp ganske bra,men fremdeles overkommelig...

Dette var vår første,så da blir spennende å sjå med neste mann,(når da måtte skje ein gong),..

Skrevet

Litt forskjellig hvordan de regner på dette faktisk, hørte noen sa at tiden på fødselen i journalen var tatt fra ca 4 cm åpning..

Men jeg trodde også det var fra man hadde smertefulle regelmessige rier oftere enn hvert tiende minutt, og at en gjennomsnittlig førstegangsfødsel varer i 16 timer.

Skrevet

Blei aldri sjekka eg,før vi kom på føden og då var da 9,5 cm opning og klart til å presse igrunn,hehe...

Men ser no,at uansett,så tok fødselen mykje kortare tid enn eg i førsten trudde..

Skrevet

Når JM har gjennomgått fødselsjournaler med meg så regner de fra ca 4 cm åpning, alt før det er ikke å regne som fødsel visst nok i følge dem. I så fall har mine tre fødsler vart i ca 2 timer, ca 9 timer og ca 4 timer. Har hatt ganske korte fødsler jeg da :-) Med begge de to siste kom jeg inn med 4 cm åpning på mellomstoppetvi hadde underveis (har lang vei, så stoppet på nærmeste legevakt først der det var jordmor for å sjekke at jeg faktisk var igang, er ikke alltid man er like sikker). Ikke alle får regelmessige rier og følger boken, så lytt til kroppen din, føler du det går fort selv om riene er korte og uregelmessige, så forlang en sjekk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...