kanskje, kanskje ikke... ;-) Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Er det noen her inne som vet følgende : Hvis man er i tvil om hvem som er faren til barnet sitt...... hvordan foregår DNA-testing? Må det tas blodprøver av alle involverte ? (feks 2 mulige fedre + barnet) eller holder det å ta av bare den ene mulige faren og barnet? Vet ikke helt hvordan dette gjøres, jeg...... håper noen kan hjelpe meg med svar.....
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 jeg mener å ha hørt at alle parter må testes. Ikke bare for å utelukke en, om du skjønner...
kanskje, kanskje ikke... ;-) Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2008 Så det vil si at dersom den ene mulige faren er død, så er det ikke mulig å finne ut av det?
meg & to små vampyrer Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Men om det tas av den andre kandidaten og barnet og det viser at det er/ikke er faren så må det da kunne gå an å dra slutninger ut fra det? Om den aktuelle moren vet helt 100% sikkert hvem og hvor mange kandidater det er innen rimelig tid i forhold til befruktning?
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Da er det jo litt anderledes ) Da er det jo ikke mulig å teste den personen... Vet bare at ei jeg "vet om" måtte teste 6 stk, selvom hun var ganske sikker på at det sto mellom 2..
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 alle må testes (fedrene og barnet når det er født + deg) da eldstejenta ble født (faren og jeg var ikke sammen på det tidspunktet) krevde han DNA test for han mente jeg hadde vært borti noen andre (noe som ikke var sant i det hele tatt!!) og da måtte jeg og hu ta blodprøve ganske tidlig. så tok han blodprøve på hjemstedet sitt . dette ble da sendt inn og fikk svar 2-3 mnd etterpå..
Endelig mamma! Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 Nei, alle må ikke testes. Har du latt være å oppgi barnefar? I så fall vil du få brev fra NAV om å komme på samtale. Da vil du vel få spørsmål rundt omstenighetene, men dersom du bare ønsker å teste en av gangen går det fint. Jeg mener, de kan jo ikke tvinge deg til å oppgi navnet til kanidat nummer to, heller ikke nekte å hjelpe deg. Så vil du få innkalling til blodprøve. Men da jeg fikk innkalling fikk jeg også med sånn spyttprøvetestsett, så vi slapp å ta blodprøve. Må gjøres hos lege uansett da, så vi ikke skal "jukse". Men du må altså IKKE oppgi navnet på begge/alle fedrene :-)
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Når man skal ta dna prøve så skal det tas prøve av den evt BF, av barnet og av mor. Dette for å kunne skille ut de egneskapene som kommer fra mor og fra far...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå