Gå til innhold

Tricky DNA-spørsmål.......


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som vet følgende :

 

Hvis man er i tvil om hvem som er faren til barnet sitt...... hvordan foregår DNA-testing? Må det tas blodprøver av alle involverte ? (feks 2 mulige fedre + barnet) eller holder det å ta av bare den ene mulige faren og barnet?

 

Vet ikke helt hvordan dette gjøres, jeg...... håper noen kan hjelpe meg med svar.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg mener å ha hørt at alle parter må testes. Ikke bare for å utelukke en, om du skjønner...

Skrevet

Så det vil si at dersom den ene mulige faren er død, så er det ikke mulig å finne ut av det?

Skrevet

Men om det tas av den andre kandidaten og barnet og det viser at det er/ikke er faren så må det da kunne gå an å dra slutninger ut fra det? Om den aktuelle moren vet helt 100% sikkert hvem og hvor mange kandidater det er innen rimelig tid i forhold til befruktning?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Da er det jo litt anderledes :o) Da er det jo ikke mulig å teste den personen... Vet bare at ei jeg "vet om" måtte teste 6 stk, selvom hun var ganske sikker på at det sto mellom 2..

Skrevet

alle må testes (fedrene og barnet når det er født + deg)

 

da eldstejenta ble født (faren og jeg var ikke sammen på det tidspunktet) krevde han DNA test for han mente jeg hadde vært borti noen andre (noe som ikke var sant i det hele tatt!!) og da måtte jeg og hu ta blodprøve ganske tidlig. så tok han blodprøve på hjemstedet sitt . dette ble da sendt inn og fikk svar 2-3 mnd etterpå..

 

 

Skrevet

Nei, alle må ikke testes. Har du latt være å oppgi barnefar? I så fall vil du få brev fra NAV om å komme på samtale. Da vil du vel få spørsmål rundt omstenighetene, men dersom du bare ønsker å teste en av gangen går det fint. Jeg mener, de kan jo ikke tvinge deg til å oppgi navnet til kanidat nummer to, heller ikke nekte å hjelpe deg. Så vil du få innkalling til blodprøve. Men da jeg fikk innkalling fikk jeg også med sånn spyttprøvetestsett, så vi slapp å ta blodprøve. Må gjøres hos lege uansett da, så vi ikke skal "jukse".

Men du må altså IKKE oppgi navnet på begge/alle fedrene :-)

Skrevet

Når man skal ta dna prøve så skal det tas prøve av den evt BF, av barnet og av mor. Dette for å kunne skille ut de egneskapene som kommer fra mor og fra far...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...