Gå til innhold

Rier??!!

Anbefalte innlegg

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

"Hva i svarte er dette for noe!?" ... Ja det var min tanke i natt...

Jeg går foressten med tvilling gutter og er 29+4 på vei... Har vært litt plaget av kynnere tidligere i svangerskapet, men dette har heldigvis bedret seg ettersom jeg for det meste er i ro.

Jeg og mannen hadde en fille diskusjon på fredags kvelden...jeg var litt hormonell og sippa litt.. Fikk liksom ikke varmen i meg den natta, og sov litt dårlig. Våknet lørdagsmorgen med ømhet i venstre del av korsryggen. Det er jo ikke så uvanlig hvis man har fryst og spendt seg om natten...

Har hatt av og på med "mensmurringer" i 2 uker nå hvertfall...

Ryggen var øm hele lørdagen og jeg lå mesteparten av dagen på sofaen... Mannen min dro meg inn i dusjen, masserte meg og jeg sto med glovarm dusj stråle på ryggen i lengre tid. Ingentingen hjalp, så vi gikk i seng mellom 23-24 et sted. Fikk ikke sove...

Det var som om en muskel i ryggen krampet seg, og gav seg...

Dette ble bare vedvarende... Så begynnte jeg å virkelig kjenne etter...

Det var som om musklaturen i lysken ble trukket nedover, så begynnte det i venstre del av korsryggen... Det ble mer og mer intens inntil det gav seg igjen... Slik kom og gikk det i lengre tid. Klokka 02 ca begynnte jeg å ta tiden.

Men når skal man ta tiden egentlig!?

Jeg tok tiden i fra da det faktisk gjorde vondt, til neste gang det gjorde ordentlig vondt. Det var regelmessig med 12 min mellomrom, og smertene varte i ca 2 min hver gang fra det bygget seg opp til det gav seg.

04.30 ca sto jeg opp. Det var mer uregelmessige smerter på dette tidspunktet, og jeg begynnte å bli litt frustrert.

Er dette prematur rier eller hva??

Jeg ringte ikke til sykehuset for jeg vil ikke inn og ut som en jojo!

Alle sier man er sikker på at man føder når man føder! Tanta mi fødte på do...så nei dette stemmer jo ikke!

Dessuten er det for tidlig å føde nå! Ikke har jeg vaska barneklærne enda ( vel jeg satte på vaskemaskina i natt da:0), vi har ikke kjøpt vogn eller senger enda heller!!

Tror jeg ble litt panikkslagen over alt jeg mangler... Og det at jeg vet så lite!!

Så jenter... Hva er en rie? Hvordan kjentes din ut?

Hva pakker jeg i sykehus kofferten??

Takk for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter meg selv opp i håp om svar!

Skrevet

ja det høres ut som du er begynnt sånn småt med modning du trenger me deg klær til de to små for hjem reisen og til deg selv + bind sånne store for du vill blø en del etter på, ville oxo hatt me kamera noen blader såpe til deg selv og shampoo. så hadde jeg vært deg så ville jeg ha ringt føden nå bare for å være på den sikkre siden.

Skrevet

jeg ville dratt innom føden for en sjekk. Feks spurt om å få tatt en ctg-reg for da ser de jo om du har rier.

Kanskje klarer de å stoppe det, evt må du jo få lungemodningssprøyte.

Å forklare en ri er litt vanskelig, da de er veldig forskjellige fra person til person. Men selv, når de først satte i gang var jeg ikke i tvil. Men jeg fikk bare vondt i ryggen jeg da. Som skikkelig sterke menssmerter!

Har selv hatt endel mensmurringer og mye mer kynnere enn normalt i det siste, så regner med at det ikke blir mange ukene før mine helle rkommer ut ( er 33 nå)

*lykke til*

Skrevet

Hadde ringt føden, du er tross alt veldig prematur ennå...lykke til:-)

Skrevet

Okay, da tar jeg en telefon for å være på den sikkre siden jeg jenter!

Jeg føler meg så grønn og dum... Er ikke klar for at de skal komme enda..

Takk for all hjelp!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...