Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Gutten min ligger nå med 40 i feber, oppkast og tett hals. 11 mnd er han. Så skal han til sin pappa i morgen, men jeg må nesten bare avlyse. Synes dere jeg skal det eller? tar jo ikke sjangsen på at han skal bli enda dårligere. Å hans familie skal ha julemiddag samling pluss bowling, så skal de drasse med seg han overalt da når han er dårlig, akkurat det synes jeg ikke noe om..
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Nei, når ungen er så syk, så hopper en over samvær. Da må barnet få lov til å være hjemme, og å være syk... Det har ikke med hva de vil gjøre der, men det har med å få fred hjemme til å bli frisk. Ville du reist i besøk om det var du som var så syk?
Antinissen Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Syns faren kan ha han om han holder seg hjemme og tar seg av ungen sin. Man drasser ikke med seg sjuke unger på familiebesøk.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Han kommer til å drasse han med seg. å dette er første gangen lillegutt er syk så jeg tar egentlig ikke sjangsen på at han skal bli sykere. Nei, jeg har ikke kommet til å dra på beskøk eller middag visst jeg har vært syk.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Så la barnet være hjemme, også. Det du selv ville gjort/ønsket i barnets situasjon, er vel det som er best for barnet også. Verre er det ikke. Er barnet sykt, så er det sykt. Da må det få være hjemme. Dette er faktisk reglene ang samvær. Dvs dersom det ikke er sånn 50/50 deling eller noe i den duren. Da blir det jo litt annerledes. En liten tass på 11 måneder trenger mamma ved sykdom.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Vi har ikke delt. Jeg har hovedomsorgen. Han har han bare annenhver helg. Føler meg bare så råtten. Pappa`n har gledet seg til å åpne alle gavene sammen med han, men de får nesten bare komme til eg når gutten blir friskere.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 Bare si til faren at du syns det er synd, men hensynet til at barnet skal bli friskt går foran samværet. At du er redd for at barnet skal bli verre om han ikke får fred hjemme. Og om far vil, så kan han komme til dere med gavene, når barnet er litt bedre(slik at han har litt glede av fars besøk:))
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Og har han 40 i feber nå har du kanskje vært hos legevakten og gitt febernedsettende?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #9 Skrevet 28. desember 2008 Synes du skulle gi pappaen valget jeg. Du kan fortelle at han er syk, kaster opp og har høy feber så han må holdes inne og i ro, så kan du jo også fortelle at som den hønemora du er vil du gjerne utsette samværet til han er frisk. Men også si at du ikke vil nekte han samvær hvis han lover å holde seg inne og i ro så han får muligheten til å bli frisk.. Kanskje far da velger selv å utsette samværet til senere, men det kan også hende han vil vise en ny side av seg selv. Når noen av ungene her blir syke er det faktisk pappaen som har størst tålmodighet til å sitte i sofaen med dem å lese utallige bøker, lirke i dem litt drikke, sove med dem på armen osv, han viser en fantastisk omsorg når de blir syke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå