Gå til innhold

17/12 kom Vesla :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da kom vesla fort, og ikke minst veldig uventet :)

Hadde gått med fostervann lekasje en dag, så skulle komme inn får en sjekk.. følte meg helt bra, ikke tegn til noe fødsel der. så skulle ligge over på sykehuset til ultralyd+sjekk 16-17 des. (hadde vært å handlet hele dagen til jul, så hvem kunne tro noe sånn da)

Lå på ultralyden da det plutselig knytter seg helt j*vlig i magen, 1gang og to min senere enda en.. :-O uten tegn til noe i forkant.. riene kom med 2min mellom og var kjempe harde.. jordmora ble så overasket, like mye som meg selv hehe.. ble vist til ei fødestue.. (glad mannfolket mitt hadde fått fri til å være med inn til innlegelsen)

Riene kom like fælt, var skikkelig vonde.. så skulle få epidural(eller hva det heter) får at hu trodde det kom til å ta litt tid.. og at det nettopp startet..de drev på 40min får å få den skikkelig på plass fordi jeg ikke klarte sitte rolig ( er ikke så lett da riene bare kommer og kommer) etter 5timer hadde jeg 3/4cm åpning, men plutselig siste timen gikk det fra 3 til 10cm.. hu pressa så fælt ned at jordmora måtte holde hu litt igjenn så jeg ikke skulle ødelegge meg så fælt der nede.. (ikke behagelig, men veldig glad får det nå) så på 4press rier kom hu :)

Da var jeg glad :) ei jente på 3530gr og 50cm :) og pappaen gikk ikke i gulvet hehe.. hadde ei super jordmor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så bra:-) gratulerer så mye:-)

Skrevet

Gratulerer med vel overstått fødsel! En kjapp fødel du hadde:) Nesten drømmefødsel vil jeg si! Gratulerer med prinsessa deres:)

Skrevet

må si all den stikkinga i ryggen var det værste med hele greia..

Men JAAAA.. endelig en "drømme" fødsel!!! :D jeg som hadde så fødselskrekk etter siste fødsel sitter med den lykklige bra nå! gjett om det føles bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...