Gå til innhold

Er det flere her som har bestemt dere for å adoptere eller er i gang med prosessen?


☆Pacific sunset☆

Anbefalte innlegg

Hadde vært koselig å fått kontakt med noen som skal igang med adopsjonsprosessen eller som er igang.

Vi har to barn fra før (biologiske) men ønsker å adoptere sistemann.

Vi skal ta kontakt med kommunen i januar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle ønske det var meg! Jeg har et barn som er ganske nytt (3 mnd), men ønsker skikkelig å adoptere neste. Har alltid ønsket dette :-)

 

Men for det første kan vi ikke adoptere før babyen vår er litt større (2 år som er grensen?) For det andre er vi ikke gift enda :-(

 

Lykke til med prosessen deres!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei,

 

ja vi vurderer det ganske kraftig. Vi har tenkt på det lenge, men da jeg nå har funnet ut at jeg ikke kan bli gravid, så kommer vi nok til å sette i gang ganske raskt. I utgangspunktet ville jeg adoptere fra Korea, fordi jeg er adoptert derfra selv, men ser nå at VB har sluttet å ta imot søknader for adopsjon fra Korea. Jeg driver derfor og sjekker om det er mulig å privatadoptere. Leste nettopp om det, og har funnet ut at jeg ihvertfall kvalifiserer meg for å få lov, fordi jeg selv er fra Korea, men jeg vet ikke om det er praktisk mulig. Om det ikke er mulig blir det Kina for oss.

 

Hvor skal dere adoptere fra?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Har du sjekket om det er andre adopsjonsformidlere som fortsatt har Korea da?

Vi ønsker fortrinnsvis å adoptere fra Kina :)

Kan jeg spørre hvor i landet dere bor?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med knøttet :))) Dere får gifte dere og kose dere masse med nurket så lenge!

kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Det er, dessverre, ingen andre adopsjonsforeninger som har Korea. I går skrev jeg til Verdens Barn og spurte om de visste noe om privatadopsjon, men fikk bare til svar at jeg kunne adoptere fra Kina eller Thailand gjennom dem og at de hadde ventetid på 3-4 år. Oppløftende...:-/ Jaja, jeg regnet nesten med at de ikke ville hjelpe meg...:) Da venter jeg bare på svar fra Bufdir.

 

Vi er fra Bergen. Har dere sendt første søknad?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du!

 

Æsj så dumt da, at de ikke ville hjelpe deg :(

Hva kunne evt. Bufdir hjelpe dere med?

Vi skal sende søknad i januar, venter til mannen min blir 30, og det fyller han i starten av januar!

Du, vet du om man får et skjema man skal fylle ut av kommunen? Eller skriver man en egen søknad først?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Anbefaler dere begge å gå inn på www.fub.no sine sider, under forum "adopsjon". Der vil dere få prate med mange andre adoptanter, og også veldig erfarne, som er i gang med adopsjon nr 2 og 3.

 

Det er også god trafikk der inne, så man får raskt svar på det man lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei, vi er i adopsjonsprosessen. Vi skal adoptere fra Kina og vi har veeentet lenge allerede. Startet prosessen med barnevernet i 2005 og papirene våre ble reg. i Kina i 2006, så det ha vært et langt svangerskap. Håper på tildeling i slutten av 2010, men det er langt fra sikkert. Vi har også to biologiske barn fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...