Attpåklatten :-)™ Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Prøver å få billetter, men det er visst mange som vil se den i disse dagene:-)
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Så den i går! Veldig bra! Du må se den ja! Gjorde stort inntrykk på meg og så var det litt gøy å se hva som har foregått i de gatene jeg har trasket i i Oslo i mange år.
Babyonboard ;-) Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Har ikke sett den, men venner har, og de sa "Bra som film, men ikke som dokumentar". Men det vet vi jo, at den ikke er helt historisk korrekt... Har kjempelyst å se den jeg også :-)
Dailis Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 Jeg tviler på at jeg vil like den. Ser den kanskje når den kommer på TV. Jeg liker ikke krigsfilmer. Fikk dosen min med en lærer på ungdomsskolen som elsket krigsfilmer. Vi så SS-opptak hver historietime i to år. Har sett nok likhauger og henrettelser til at jeg vet hva som skjedde, jeg vet det var grusomt. Men jeg vil ikke se det igjen... Selv om max Manus ikke er autentiske opptak.
Mom2Two Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Vi så den 2. juledag i en stappfull Colosseum 1. Hvis man ser den som en spillefilm som ikke nødvendigvis er historisk korrekt, så er den veldig bra. Synes forresten A. Hennie har tidvis meget gode skuespillerprestasjoner. Den er absolutt verdt å se!
Mom2Two Skrevet 28. desember 2008 #9 Skrevet 28. desember 2008 Dailis, det er ikke så mye "grusomheter" i filmen i den forstand. Eller altså, det er ikke dèt det er fokusert på. Så hvis det er derfor du lar være, er det litt synd.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. desember 2008 Jeg vil helt klart se den! Har sett traileren og ønsker å se hele. Selv om den ikke er helt korrekt, så tror jeg de alikevel har klart å formidle mye. Har hørt min far fortelle fra 2.verdenskrig (han var en guttunge den gang) og tror vi mennesker har godt av å få et lite innblikk i hvordan det egentlig var.
kanskje, kanskje ikke... ;-) Skrevet 28. desember 2008 #11 Skrevet 28. desember 2008 Jeg har sett den ja, og den må ses. Stor film som gjorde veldig sterkt inntrykk. Det bør vel sies at man ikke bør være helt fremmed for historien før man ser filmen..... Jeg følger generelt godt med på norsk film, og dette er jo den største norske produksjonen noen sinne..... Ser den mer enn gjerne om igjen ! :-D
Koala *g07* Skrevet 28. desember 2008 #12 Skrevet 28. desember 2008 Jeg synes filmen var bra, og anbefaler den. Hvor historisk riktig den er er vel noe annet, men vi får se litt av hva motstandsbevegelsen var. Har selv en farfar som var i milorg, og blitt fortalt en del fra krigen. Meget interessant synes jeg, og tror det er viktig å vise litt hva mange av de gjorde for landet sitt.
Mom2Two Skrevet 28. desember 2008 #13 Skrevet 28. desember 2008 Og man kommer definitivt ut av kinosalen med en fornyet og forstørret respekt for de som uredd kjempet for friheten under krigen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå