*Darkspotted* Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 noen spm har erfaringer med dette?
godiva med 3 gull Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Jeg og barnefaren var fra hverandre da vår eldste var liten. Vi hadde bare en avtale om at han bidro når det var noe vi trengte- Om du kan bli enig med bf om en viss sum kan dere avtale fritt summen selv. Trygdekontoret kan hjelpe dere med å sette opp en avtale også. Blir det ikke betalt som avtalt kan de tvangstrekke en sum etter gjeldende regler. Vet det er mange som har startet med privat avtale, men som aldri har fått det de skal ha, når de skal ha det. Og da gått over til å la det gå gjennom systemet istede. Uansett hva man velger kan man gå tilbake på det når man måtte ønske.
moder3 Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Heisan. Jeg hadde privat avtale med barnefar til eldste jenta mi (hadde = før han døde). Dette fungerte så å si på samme måte som om trygdekontoret skulle satt opp kravet. Vi ble enige om en sum og oppga den til trygdekontoret, så tok de seg av resten. Da måtte han betale det vi ble enige om i stedet for at de reknet ut fra hans inntekt, og jeg fikk likevel den sikkerheten at de tok seg av innkrevinga da han ikke betalte. Nå vet jeg jo ikke hvilket forhold du eller den det gjelder har til barnefaren, men det tryggeste for bidragsmottaker er å gjøre det på den måten at trygdekontoret har oversikten. I mitt tilfelle betalte ikke bf på 6 mnd, og da kom innkrevingssentralen inn og trakk bidrag direkte fra lønna hans deretter (også tilbakebetaling for de mnd han ikke hadde betalt). Så det fungerte mao helt fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå