Gå til innhold

huff, må bare dele min bekymring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

kom akkurat hjem etter 4 gang på sjekk/kontroll på sykehuset fordi det er lite fostervann. Vi er inne annenhver dag så skal inn igjen til tirsdag. Alt er bare så tvetydig, samtidig som de sier at alt er bra med barnet så presiserer de at dette er noe som er alvorlig og som absolutt må tas alvorlig. Vet lissom ikke hvor bekymra jeg bør være.

Føler jo at jeg blir godt fulgt opp og at vi får god informasjon. De vurderer da fra gang til gang om jeg skal settes igang eller om babyen kan være inne et par dager til, for jeg har absolutt ingen tegn til modning, så det beste vil være å få naturen til å hvertfall gjøre litt av jobben.

Har forresten bare 12 dager igjen til termin så babyen er jo "ferdig" men de vil helst at det skal være hvertfall bittelitt modning før en blir satt igang.

Måtte bare dele litt, blir småsprø av å gå rundt i et slags ingenmannsland!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff må jeg si kan de ikke bare ta ett kesersnitt på deg? det gjorde de på venninna min pag av lite fvann .

Skrevet

oi, huff - nå hørtes det plutselig veldig alvorlig ut, eller det er jo det men virket mer akutt. Legen(e) mente det var uaktuelt med keisersnitt sånn som det ligger ann nå, og jeg vil jo helst føde vaginalt selv også - men selvfølgelig ikke hvis det er fare for barnet.

vet du noe om hvor lite fostervann venninna de hadde? Hos meg har de målt lommer på ca 1,3 og 1,0cm. Han ene legen mente han fant en lomme på 1,7cm men fortsatt altfor lite altså.

Skrevet

så rart de ikke setter deg i gang...det er så avgjørende hvilke sykehus og lege det er ....dumt det derre..hadde jo vært bedre for deg å slippe å bekyre deg over det....de satt meg igang 3 uker før termin..ikke noe tegn til modning men fikk med. for dette.... men det var av en annen årsak jeg ble satt i gang da,men like alvorlig.

Skrevet

skal til jordmor imorra så da skal jeg høre litt med henne hva hun mener, få hennes perspektiv på det også får jeg heller presse litt på når jeg skal inn igjen på sykehuset til tirsdag.

takk for svar, veldig greit å høre andres meninger.

Skrevet

Hvordan merker man at det er lite fostervann da? Har du merka noe selv, eller var det legen som fant det ut på kontroll?

Skrevet

ïkke merket noen ting selv, men SF-målet begynte å flate ut før det skulle sånn at det lå under det grønne feltet, altså utenfor normalen. Og da hadde jeg en årvåken jordmor som sendte meg til kontroll på sykehuset pga mistanke om liten baby, at babyen kanskje hadde sluttet å ta til seg næring. Det var da de så at det var lite fostervann.

Holder på å bli litt småsprø nå, er jo inne annenhver dag men blir bare mer og mer urolig for hver gang jeg.

Skrevet

Jeg synes det er skummelt og lese om lite fostervann o.l siden det var saken hos meg sist gang. Skjønner ikke helt vitsen med at de vil vente med deg. Har du tatt en del CTG, så de vet at hjerterytmen til babyen er ok? Babyen min var helt stresset nemlig for sikkert lite næring. Når de satte i gang fødselen ble det enda verre. Er du urolig så ikke bare godta alt de sier.

Skrevet

Susse, hva lå hjerterytmen på hos din baby?

Jeg tar ganske lange CTGer hver gang, og forrige gang var den normal, men gangen før det lå den jevnt over 160 og var oppe i 170 noen ganger også i tillegg til at det den første halvtimen var lite variasjon...men ultralydene viser bra gjennomstrømmning i navlesnor og babyen gjør bra pustebevegelser i tillegg til at jeg kjenner masse liv hele tida. Hos jordmor idag var hjerterytmen normal. Men imorra vil vi virkelig ha litt mer konkrete svar, skjønner ikke helt hva vi skal gå å vente så for jeg heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...