Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde aldri jeg skulle skrive et likt innlegg...aldri...

Jeg er gravid med nummer 3, har vært på ul for et par uker siden, og der var alt såre vel. Ved ul ble jeg satt tilbake 1 uke, men jeg får det ikke helt til å stemme,..

Uansett... Etter ul kjente jeg babyen sparke (ikke utenpå magen), men siste 1,5 uke har jeg ikke kjent noe jeg kan med sikkerhet si er babyen, kan like gjerne vært luft ol.

Dette tenker jeg på hele tiden. Legger meg ned, drikker iskaldt vann osv, men kjenner ingenting.

Med første kjente jeg spark utenpå magen på denne tiden, men andre og tror jeg.

Jeg har aldri vært den som løper til legen for "ingenting", og har aldri vært til ekstra ul eller til en ekstra sjekk for noe... Føler meg så teit, uten tålmodighet osv hvis jeg bestiller meg time hos lege nå, for at jeg ikke kjenner liv. Føler ikke på meg at noe er galt heller.

Men likevel er jeg på randen av å knekke i to av rastløshet osv.

Hva tror dere? Skal jeg gå til legen, eller er det bare hormonene som tuller med hodet mitt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

18-19 uker. Morakaken ligger ikke foran...

Jada...jeg er tussete... :-)

Skrevet

Du kjenner deg selv og din kropp best,synes ikke du er tussete men KLOK.

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg oppsøkt lege... Ikke at jeg tror det har skjedd noe. Men er bedre å få avkreftet det man bekymrer seg for, å heller slappe av med det!

Skrevet

Ikke no unormalt at man ikke kjenner no liv når man er 18-19 uker, men synes ikke du er tussete eller hysterisk.

Jeg er som deg, kan bli urolig selv om jeg igrunnen vet at alt er ok. Derfor jeg går til privat praktiserende fødselslege med UL på kontoret så jeg vet jeg kan få skjekket når jeg vil. Gjør det ikke, men vet jeg har muligheten.

Bestill en time du. Ikke godt å gå rundt å bekymre seg.

Skrevet

Jeg er 17-18 uker på vei, og litt i samme situasjon. Har ikke kjent så veldig mye liv, men har kjent noen spark om kveldene. Siste dagene har det vært merkelig stille. Men jeg er ikke så bekymret som deg da. Klarer å si til meg selv at dette er normalt.

Men når du er så bekymret, så er det jo fort gjort å dra innom legen å høre hjertelyden. Sikkert bare det som skal til for at du skal slappe av.

Det er når jeg drikker brus at jeg kjenner mest liv. Blir jo litt av slikt i jula :-)

Lykke til! Alt er helt sikkert i orden, og like greit å få det bekreftet før du blir tussete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...