Bolle i ovnen juni2011 Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Ifølge babyverden og barnimagen så har jeg termin 6 september.. Noen fler termin rundt denne tiden..? Hadde vært gått å hatt noen å pratet litt med, for jeg har masse glede, men også en del bekymringer, jeg har veldig lite symptomer, mer trøtt enn vanlig og mer sulten.. That's it! Leser overalt at mange spyr hele tiden osv, jeg skal jo være glad for at jeg ikke gjør det, men blir jo litt egnstlig da.. Og noe annet jeg lurer på, ang UL før man egentlig skal på det, jeg har lyst å dra på Ul rundt 10-12 uke, bare for å se hjertet å få det brekreftet at det er no der inne liksom, skjønner dere..? Skal jeg bare ta kontakt med en privat lege? Føler meg helt grønn på dette området her. hehe Håper alt går bra! :-D
meg & to små vampyrer Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Du er vel ikke så langt på vei, så mange symptomer lar gjerne vente på seg noen uker enda. Gratulerer forresten. Jeg er 9+2 og symptomene kom i uke 7 omtrent her. Kvalme, trøtthet, humør som svinger voldsomt...
Curly-mor :) Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Gratulerer så mye med spire i magen Jeg skal på tidlig ul, det var fastlegen min som henviste meg til det. Vil være 11+3 når jeg skal på det Er 7+6 nå
MissTeri Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Hei på deg gratulerer med baby i magen Jeg har termin 18. september, og sitter med de litt samme følelsene som deg! Kan heller ikke påberope meg de helt tydelige symptomene - er litt svimmel innemellom. Og kan innemellom føle at det "murrer" i magen, lit som menssmerter, men det varer bare noen sekunder. Noen ganger så føles det som at det stikker litt i lysken, men ikke på samme side hver gang. For å være helt ærlig så vet jeg ikke hvor mye jeg skal kjenne etter heller, det er jo ikke akkurat dagligdags for meg å være gravid Ta kontakt med fastlegen din. Han/ hun kan henvise deg til tidlig ultralyd. Eventuelt kan du selv oppsøke privatpraktiserende gynekolog, men dette koster selvsagt litt mer.
Minnie_Moon Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Hei! Har termin 5/9 jeg. Har gått gjennom et svangerskap før, så burde egentlig vite litt mer, men jeg har liksom glemt så mye... Jeg gikk ordinær svangerskapskontroll hos gynekolog og da fikk jeg ul hver gang. Første gang da jeg var 12 uker på vei. Jeg betalte vel for bildene, 40 kr eller noe, men ellers var det gratis og gå til kontroll hos ham. Skal gjør det sånn denne gangen også. Trenger ikke henvisning når du er gravid, for man kan velge selv hvor man vil gå til kontroll. Jeg ringte bare gynekologen og fikk time. Har heller ikke noe særlig til symptomer, men det der er så variabelt. Man hører vel bare mer fra de som sliter med kvalme o.l. enn de som ikke gjør det. Og noen symptomer kommer nok med tiden også. Er jo tidlig ute ennå :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå