solei Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Jeg har perm til 29.januar. Men nå tok far sine seks uker i sommer.Blir min perm skjøvet frem med seks uker da??
alvis Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Jeg forstår ikke helt hva du mener? Far har 6 uker perm men ikke 6 uker i tilegge til din perm. Hans sine uker inngår i din permisjon.
melkekua™ Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Du har fortsatt perm når far tar sine, dvs at din perm er fortsatt til den 29.januar. Den blir ikke forskjøvet. Her har vi gjort det sånn at far tar sin perm når min perm er over 8.januar....dvs..han tar sine 6 uker fra 9.januar. Veldig deilig!
solei Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2008 Da misser jeg jo en måned. Når han hadde perm fikk jo ikke jeg lønn. Har valgt 52 uker men 29.januar er 4 uker mindre. jeg gikk ut i perm 23.februar.
Gjest Orkideen Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Du har ikke 52 uker permisjon. De 52 ukene er inkludert pappapermisjonen. Det vil si at du maks kan ha 46 uker permisjon til din disposisjon. Du skal selvfølgelig ikke ha lønn når far er hjemme i permisjon. Var du hjemme samtidig får kun en betalt. Det er normalt at moren går tilbake i jobb når faren er hjemme, hvis ikke må du ta ut ferie eller ulønnet permisjon i disse ukene.
melkekua™ Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 Må rette deg der Orkideen.....det er 48 uker til mor av 54 uker (6 uker av disse er forbeholdt far). Hva gjør mor når far benytter seg av fedrekvoten? Mor kan være hjemme (for eksempel i ulønnet permisjon) sammen med far og barn i den perioden far benytter seg av fedrekvoten. Når far benytter seg av fedrekvoten kan mor og far samlet ta ut 150 % foreldrepenger. Det er en forutsetning at mor arbeider deltid og mottar graderte foreldrepenger med minst 50 %. Når far ønsker å motta foreldrepenger utover perioden med fedrekvote, er det et vilkår at mor er i arbeid, utdanning eller på grunn av sykdom er helt avhengig av hjelp for å ta seg av barnet. Dette betyr at mor for eksempel ikke kan ha ulønnet permisjon for å være hjemme sammen med far og barn utover fedrekvoteperioden.
Kamomille Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 har du valgt 80% dekning, har dere tilsammen 54 uker permisjon. Det inkluderer fedrekvoten og dine 3 uker før termin. dersom du føder før termin, vil det virke inn på din maxdato. Dersom far tok ut ferdrekvoten i sommer, skulle din permisjon stoppes i denne perioden. Dere kan ikke ta ut permisjon samtidig. Sjekk vedtaket ditt. Alt skal stå der!!
solei Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. desember 2008 Jeg vet at det til sammen skal bli 52-54 uker med 80 prosent,slik jeg har.Men jeg gikk ut i perm 23.februar og da skal ikke min perm være ferdig 29.januar? Jeg fødte ikke før termin.
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 29. desember 2008 #10 Skrevet 29. desember 2008 Husk at du gikk ut i permisjon tre uker FØR termin da, det glemte jeg når jeg drev å regnet på uker.
melkekua™ Skrevet 29. desember 2008 #12 Skrevet 29. desember 2008 Du har som sagt kun 48 uker av de 54......dvs at det høres rett ut angående at du begynner 29.januar...1 fullt år er jo 52 uker....
solei Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 29. desember 2008 Fra 23.februar til januar 29 blir ikke fullt 52 uker. Hvis far hadde tatt perm nå 29,så hadde minsten vært hjemme seks uker til. Så når han tok de i sommer trodde jeg vi fikk ukene igjen nå. For det skal jo være 54 uker tilsammen...eller er jeg bare dødstreig i nøtta idag??
melkekua™ Skrevet 29. desember 2008 #14 Skrevet 29. desember 2008 Når far tar de i permen din så blir det ikke 54 uker.....da blir det totalt 48 uker....hadde dere gjort som oss hvor far tar perm etter min perm så hadde det blitt 54 uker. 23.feb - 29.jan blir litt over 48 uker. Altså dine uker er brukt opp. Hvis du har noe ferie igjen så kan du jo bruke det??
2. gutten har kommet Skrevet 29. desember 2008 #15 Skrevet 29. desember 2008 Med førstemann tok mannen min ut fedrekvoten (dengang 4 uker) "midt i" min permisjon, da eldstemann var 7 mnd. Jeg var i jobb de 4 ukene, og permisjonen min ble da utvidet med 4 uker på slutten. Men jeg måtte si ifra til NAV at jeg tok en pause i permisjonen og jobbet fordi far skulle ta sin fedrekvote. Har dere gjort det sånn, eller var du hjemme? Ta en telefon til Nav hvis du usikker.
melkekua™ Skrevet 29. desember 2008 #16 Skrevet 29. desember 2008 Hvis du jobbet når far tok permisjon så skal permisjonen din utvides med 6 uker. Da er det lurt å ringe nav og informere de om det. Jeg forstod det sånn på deg at du var hjemme i perm de ukene pappa tok perm, og hvis det er korrekt så har du ikke krav på de 6 ukene.
Nelly79 Skrevet 29. desember 2008 #17 Skrevet 29. desember 2008 Jeg begynte min permisjon 13 februar i år og min permisjon går ut 1 april. (sambo skal ha fedrepermisjon fra 20 februar til 1 april) Så jeg skal egentlig begynne å jobbe igjen 20 februar. Jeg har hatt 5 uker med ferie i denne permisjonstiden. Vet ikke hvordan dette fungerer jeg, men permisjonen din er jo mye kortere enn min... Jeg har har 80% lønn... Du har kanskje ikke hatt ferie i permisjonstiden?
solei Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #18 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har ikke tatt ut ferie enda. Og jeg var hjemme når far var det.Men da har vi jo hatt dobbelt opp med perm de seks ukene,går det da? Jeg fikk jo ikke betalt, bare far. Så reknestykket mitt blir slik at vi misser de seks ukene med betaling siden han tok fedrekvoten midt i min perm.
solei Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #19 Skrevet 29. desember 2008 Ja,vi gav beskjed for at han skulle få betalt de seks ukene.
solei Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #20 Skrevet 29. desember 2008 Nå har jeg ringt nav. Permen er nå til 4.mars. Den er dermed forskjøvet siden far tok sin fedrekvote midt inni min. En kan ikke ha perm begge to samme seks ukene. Jeg synes det var rart for jeg fikk jo ikke betalt de ukene. Så da hadde jeg rett. Jippi...litt lenger tid hjemme,betalt!!!
solei Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #21 Skrevet 29. desember 2008 Nå har jeg ringt nav. Permen er nå til 4.mars. Den er dermed forskjøvet siden far tok sin fedrekvote midt inni min. En kan ikke ha perm begge to samme seks ukene. Jeg synes det var rart for jeg fikk jo ikke betalt de ukene. Så da hadde jeg rett. Jippi...litt lenger tid hjemme,betalt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå