Gå til innhold

Reiser seg i sengen og gråter...


Anettemor82

Anbefalte innlegg

Etter at Emil har lært seg å reise seg gjør han det hele tiden etter at han er lagt seg og leggingen har blitt ett mareritt. Nå bruker vi plutselig to timer før han sovner på å gå inn og legge han ned. Det verste er at han gråter så sårt også. I tillegg våkner han i 2-3 tiden og gjør akkurat det samme. sitter her nå og skal prøve å holde ut og ser hvor lenge det varer. mens vi har hatt besøkt har jeg gitt han pupp istedet slik at han sovner for ikke å vekke besøket. Er helt fortvilet her og på gråten.. jeg som hadde en gutt som la seg så fint før?! noe gode råd til meg jenter? vurderer sånn babysafe, kan det være til hjelp eller kan det være noe annet som gjør at ting har forandret seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sliter nesten med det samme, bare at her er det at han setter seg opp...

I starten synes han det er gøy, men så blir det skriking, særlig det at jeg legger han ned er teit.

Så her tar også leggingen plutselig mye lenger tid :(

Det som noen ganger funker her, er at jeg sitter med hånda inn sprinklene og holder han over magen, slik at han ikke får snudd seg og da satt seg opp. Noen ganger må jeg synge litt også.

Da roer han seg som regel greit ganske fort.

Våkner han på natta er det rein bleie og ei flaske melk som som regel hjelper.

Jeg har også tenkt på babysafe, men siden han ikke er vant til pose er det flere som sier det ikke er vits i å kjøpe når de er så store. Det koster en del, og de vil ikke godta det likevel...

På kvelden legger han seg som regel greit. Han bades hver kveld, så lurer på om det er det som roer han godt ned. Kanskje du kan prøve det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at melk roer Emil også ned på natten, men jeg prøver å la være det siden han KAN sove natten gjennom egentlig. Bader han annenhver kveld, men føler ikke at det hjelper noe. Jeg har hørt det samme om babysafe jeg også... hmm.. det er jo dumt å bruke mye penger på noe som ikke fungerer ja. jeg skal prøve det med å holde hånden på magen for jeg ser at han vil veldig gjerne ha oppmerksomhet. med en gang vi tar han opp er det greit og med en gang han toucher madrassen hyler han så kanskje han er litt ensom for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har vært sånn... Eldste begynte jeg med babysafe til før han kunne reise seg ordentlig, det var utrolig deilig. Da slapp vi de rundene der. Med Helene har vi tatt jobben... Tror det tok omtrent en måneds tid jeg, vi gikk inn og gikk inn etter sengetid for å legge henne ned. Utrolig slitsom periode. I tillegg våknet hun på natta flere ganger av at hun stod oppreist, tror hun reiste seg først og så våknet hun etterpå... Det er veldig slitsomt mens det står på, men kan trøste deg med at det går over. Men du må nok regne 2-4-6 uker på det da... :o/

 

Ingen du kan låne en babysafe av for å prøve om det kan hjelpe da? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, han kan ikke sette seg ned selv dessverre. nettopp lært det å reise seg opp. vet ikke om noen som har sånn babysafe, men igår så fikk han bare sove fra 11 til 13 og da gikk det kjempefint å legge han klokken syv som han pleier å gjøre så jeg tror kanskje han var for lite trøtt de andre dagene og så overtrøtt etterpå. skal prøve dette dagene framover og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her har vi vært igjennom akkurat det samme som du beskriver. Jeg forstår veldig godt din fortvilelse, og for oss var det uaktuelt å la gullet stå å hylgråte til det sovnet igjen av seg selv. Det vi gjorde var å gå inn, t han opp, trøste, legge han ned igjen når han ble rolig, og så holde på han (stryke og holde nede) til han sovnet. Etter hvert sluttet jeg å t han opp, bare la han rolig ned igjen og så holdt på han til han sovnet. Om det var fordi han følte seg trygg på at vi var der som gjorde at han etter hvert sovnet lettere og lettere vet jeg ikke, men selv har jeg litt troen på det. Etter hvert avtok det litt at han reiste seg, og det er nå bare en sjelden gang det skjer. Da gjør jeg fortsatt det samme og han sovner raskt igjen. I starten protesterte han veldig på at jeg holdt han nede, men så godtok han det plutselig, og det overrasket meg egentlig hvor fort han gjorde det. Dette var det jeg gjorde, så kan du jo prøve det hvis du føler det er riktig for deg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er noen trøst, så tok det bare en uke fra min lærte å reise seg til hun satte seg ned, så det er kanskje rundt hjørnet??

Og når han kan å sette seg ned ville jeg latt han styret på og ikke gitt "servicen" å legge ham ned før han sliter seg ut.

)f.eks legge ham ned hvert 5 - 10 min) Tips fra Sovekarin og det har funket fint hos oss. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ingen trøst: Sånn har gutten min holdt på siden han klarte å reise seg, altså i 4 mnd! Blir bare verre og verre dette:( Før tok det en time å legge han og nå går det 2 timer!! Han sovnet av seg selv intill han klarte å snu seg rundt, men da kunne jeg holde igjenn. Nå klarer jeg ikke, for da må jeg holde han med makt (sterk gutt), og da blir det ihvertfall hylgrining...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ville han ikke legge seg igjen så jeg prøvde ut noen av rådene jeg fikk her. En ting som funket da (ikke sikkert det funker hver kveld) var å legge seg på gulvet og late som jeg sov hvor han kunne se meg. Da tok det ca 20 min før han sovnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...