The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 - Seng: Bruk bagen til vogna, dersom denne er hard og la babyen sove i den overalt. Vi har Simo, og har lammeskinn i bagen. Denne står oppi senga om natten, og i stua om dagen. Babyen sover i bagen i senga om natten og oppå en krakk i stua om dagen. Han har det samme miljøet rundt seg hele tiden og dette gjør at han føler seg trygg. - Stellebord: Dette funker veldig bra for oss i hvertfall, har IKEA stellematte oppå vaskemaskinen. Til denne har jeg to trekk, men oppå der igjen legger jeg et tisselaken som jeg har klippet opp for å få flere av dem. Dersom baby tisser, slipper jeg å vaske trekket. Bleiene og Mesoft kompresser til å vaske med har jeg oppi en liten kurv som står oppå matta, som jeg bare flytter på litt når baby skal legges nedpå. Alle salver, sokker og ekstra skift ligger oppi plastbeholdere eller henger på knagger som jeg har kjøpt på saape, slike plastikksaker med sugekopp til å feste på -i vårt tilfelle- glassveggen som skille dusjen fra resten av rommet. - Stellevesken (fra PPB) inneholder små gulpekluter, bleier, brystvortekrem, våservietter, hundebæsj poser (til brukte bleier), stellematte, smokk, lipgloss (til meg) og noen miniatyr utgaver av oljer og kremer som vi har fått i en gratispakke. - Vognposer: Jeg klarer ikke bestemme meg for en ting, og vil helst ha både dun og skinn og ull. Liker å bytte på også. Hvis du er sånn også, så bruk FINN og gå bananas. - Barnevogn og bil: Jeg har ikke nubbetjangs til å få min deilige stødige Simo vogn inn i min 12 år gamle Mazda 323, men i stedet for å kjøpe ny bil til 200 000 så kjøpte jeg en brukt barnevogn til 600 kr på FINN, som egentlig er en paraplytrille med bagvogn oppi så baby kan sove. Denne får jeg nedi bagasjerommet uten trøbbel, og jeg og junior kan dermed dra på shopping utenbys også :-) Søk etter "reise" (reisetrille) på barnevognavdelingen på FINN. - Amming: Kjøp oppsamlingskopper fra Weleda. Dette er kopper du setter på den puppen du ikke ammer på, oppi den flommer det melk, som du tømmer over i en steril beholder i kjøleskapet. En gang i døgnet tømmer du dette over i en pose og fryser (gjerne isbitpose - bruk trakt) så har du etterhvert et digert lager med morsmelk helt uten å pumpe. - Gaver til baby: lurt å samle på sølvtøy f.ex. Gi beskjed om hvilken stil babyen samler på. Det er en mer solid gave til babyen enn en body som han bruker i to uker. - Strikking: Det er veldig digg å strikke litt til babyen, og et babyteppe greier "alle". Kjøp deilig merinoull, legg opp 180 masker på pinne nr 6 (trepinner er det hotte nå) og strikk til du synes teppet er bra. Mitt syrinfargede teppe er deeeeilig. - Ifolor.no er et genialt nettsted for å mekke fotoalbum. IKKE gidd å LIME inn bilder. Lag dem heller online (og gi bort til besteslekta) - Unn deg selv en luksusting som du har med på sykehuset. I mitt tilfelle ble det en eksklusiv gavepakning med toalettartiker fra Molton Brown, som jeg gledet meg veldig til å bruke. Og hvorfor ikke pakke det ned i en helt ny Louis Vuitton veske? - Hvis du er nternett freak som meg: Ta med PC'n på føden, de har nesten helt sikkert trådløst nett der som du kan logge deg på. Folka på Facebook får hakeslepp når du legger ut babybilder sekunder etter fødsel. - Brystvortekrem er veeeeldig undervurdert. Bruk den daglig den første tiden, også som lepepomade. Kjøp på apotek.
SkumGummi Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 WOW; takk for flotte tips!!! Jeg tar disse med meg!!!
Anita*født* Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Tusen takk skal bruke disse..Hadde tenkt ikke kjøpe seng og la babyen sove i vogna,min datter gjorde det,JEG skal garantert unne meg selv noe...hihi takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå