Gå til innhold

Hva ska vi gi minien som omtrent ikke spiser??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten på 18 mnd som den siste uken har spist minimalt... Han skal til utredning for cøliaki, men er en stund til han har fått time. Han har hatt slike "streiker" før men vært ganske flink å spise de siste mnd, sikkert fordi han har gått på forskjellige medisiner (som han nå er sluttet med). Er så fortvilende å ikke få i han mat (i dag har han spist en halv skive, en pepperkake og 2 pølsebiter), så er villig til å prøve det meste.... har tom med prøvd med skiver med nugatti og sjokade uten hell. Noen som har vært borti samme situasjon og har noen lure oppskrifter/ideer til hva jeg kan gi??? Må jo få i han gluten siden han skal til utredning...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette blir jo ikke det samme da, men når gutten min er syk vil han bare ha grøt (i alle varianter). Men det har du kanskje prøvd allerede...:-)

Skrevet

Grøt har vi prøvd...i alle varianter. Han var veldig glad i semulegrynsgrøt en periode, men nå rører han den omtrent ikke :(

Andre tips??

Skrevet

Vi har en som ikke er særlg til å spise, noen dager spiser han bare noen fruktbiter og velling....men jeg lar han få styre dette selv, jeg var heller ikke storspiser da jeg var liten. Jeg og min tvillingbror delte ett middagsglass. Men det har blitt folk av oss også. Passer på at han får i seg drikke.....de dagene det er extra dårlig med mat får han litt juice.

Skrevet

Hadde ikke stresset så mye med det hadde det ikke vært for at han må få i seg gluten (tilsvarende 2 skiver pr dag) for at vi skal være sikker på å få rett utslag når han skal testes for cøliaki. :)

Skrevet

Er det noe som indikerer på at det er cøliaki? Får jo i seg minimalt med gluten?

Skrevet

Han har helt siden vi introduserte grøt hatt løs mage (vann med farge enkelte ganger). Hadde en periode da vi bare ga han glutenfri kost og merket en enorm forskjell. Så er mye som tyder på at han har cøliaki (han har også utstående mage og magesmerter innimellom...sjelden han ligger på rygg og sover om nettene, blir stort sett sovende i fosterstilling). Ikke alltid han spiser like dårlig som nu.

Skrevet

Huff ikke greit det der. Men da må dere jo eventuellt få utsatt testen....

Her i huset er det kun ett pålegg som han spiser mye av og det er gressløkost. Men som sagt når de er småspist og det er jo periodevis så er det vanskelig og det vet helsepersonell. Hva om din har noe favoritt pålegg?

Da jeg ble sjekket var det jo en vanlig blodprøve..... er det ikke iga og igg som er indikatorer....

Skrevet

Nå har vi ikke problemer med at mini spiser lite, men her har julens store favoritt vært lefste med smør og brunost, så det kan jo være verdt et forsøk...

Skrevet

Han har tatt blodprøve som var negativ, men den blodprøven er visst ganske så ustabil så legene vil han skal ta gastroskopi i narkose. Har hatt to timer som måtte utsettes fordi han har vært syk (de vil ikke legge han i narkose om han ikke er helt frisk og det er jo forståelig). Ventetiden på gastroskopi er nesten 3 mnd... men er satt opp på en avbestillingsliste så håper det går fortere denne gangen :)

Han elsker jordbærsyltetøy, men er ikke godt nok det heller nu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...