Gå til innhold

Termin i september..?

Mamsen til AT:) *prøver igjen*

Anbefalte innlegg

Skrevet

i følge babyverden sin terminkalkulator har jeg termin 2.sept. fikk positiv test i dag,så har jo ikke vært hos legen min enda. men er det ikke ofte man får 2 forskjellige datoer? og hva skjer nå? regner med at legekontoret åpner igjen den 5.jan. har tenkt til å ringe dit da..og da skal jeg vel dit å ta blodprøve..? og er det det liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringer legen og sier hva som har skjedd, også får du gjerne komme til en time som kalles første svangerskapskontroll. Her blir du veid og målt, det blir ofte tatt en ekstra HCG så legen ser det svart på hvitt at du er gravid. Man tar også blodprøver, for å finne ut hvilken blodtype du har, om du er HIV-positiv eller negativ, Rubellaprøve blir tatt (den skal være positiv). Så fyller legen ut et helsekort som du skal ha med deg på hver kontroll, enten det er jordmor eller lege du skal til :)

Lykke til, jeg har termin 6. september i følge babyverden!

Skrevet

tusen takk:)

hun kommer vel til å informere om hva som skjer videre også? eller må jeg ringe etterhvert og avtale nye timer? veldig nysgjerrig på dette jeg nå;) hehe...

får ihvertfall håpe at jeg er gravid nå da,men har jo hatt mange positive EL tester fra julaften og til i går, og tok CB g-test i dag,og den var positiv. blir litt bekryma for at de ikke skal stemme.. veldig stor sjangse for det? men føler jo at jeg har noen symptomer og da.

masse lykke til til deg og:) du skal vel til legen på nyåret du og da kanskje?

Skrevet

En legetur blir det nok helt sikkert i nærmeste framtid :)

Strek er strek på testen, jeg tok en digital så jeg fikk det svart på hvitt... Hehehe. Ikke veldig stor sjanse for at det ikke skal stemme, men du får sikkert en HCG hos legen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...