Gå til innhold

Hvorfor fikk du barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt siden jeg fant ut at jeg venter en til har jeg sittet og tenkt og fundert på hvorfor jeg får barn. Føler liksom ikke at jeg har en GOD grunn, eller er: "Vi har lyst på ett barn til!" god nok grunn? Høres vel helt merkelig ut det her, men har blitt spurt veldig mange ganger de siste dagene om hvorfor vi skal få en til.. og da blir jeg bare helt mutt og klarer ikke å få frem noe. Vi har lyst på ett barn til, og vi gleder oss til å få det inn i livet vårt. Er det en god grunn?

Hm, tror disse forferdelige hormonene har fått meg til å begynne å tenke igjen - lenge siden det nå!;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi morra hans er heit.

Nummer to var mer planlagt fra min side. Ham fikk vi fordi vi hadde lyst, fordi vi trives med å ha barn og føler at barn tilfører oss noe. Rent egoistiske grunner med andre ord, men jeg mener jo at stort sett ethvert planlagt barn blir til av foreldrenes egoisme.

Skrevet

Hahaha, spør ofte meg selv det samme spørsmålet:) når jeg er møkkalei ungene etter en lang dag:)

Men, vi får vel barn fordi vi føler at de gir oss total lykke eller noe sånn?!

Skrevet

Hehe, ja, total lykke eller noe sånn;) Er vel litt enig med <--, alle grunner jeg kommer opp med høres egoistiske ut.

Skrevet

For det gjør meg så uendelig lykkelig!! :-)

Og det er en resultat/symbol av/på kjærligheten mellom meg og deres far (jadda, jeg vet det er klisje..hehe)

Så, ja, det er bare egoistiske grunner..

Skrevet

Fordi forplantningsinstinktet er sterk sannsynlegvis.

Skrevet

Jeg fikk barn fordi jeg er en egoistisk kjerring som bare tenker på å spre genene sine slik at når jeg en gang går hend å faller fra, så er det noen igjen for å plage resten av verden...............................................

Nei da, vi fikk barn fordi jeg følte at jeg var med rett mann, og vi følte at nå var vi på rett sted i livet til en familieforøkelse. Etter en stund føltes det rett og lave et søsken så da gjorde vi det. H*n kommer i august ;-)

Skrevet

Jeg fikk barn fordi jeg vips ble gravid i en alder av 16 og ikke nok med det, vips igjen da jeg var 22:) Så nå håper jeg det blir vips en siste gang om ikke så lenge, tenkte å planlegge litt sistemann, virker greit det og:)

Vi mennesker er predisponert til å ønske egne avkom, det er en del av livets fullkommenhet (men det trenger jo ikke være det)

Barna gir oss muligheten til å gi og ta imot kjærlighet, samtidig som de gir oss nok av utfordringer;)

Skrevet

Fordi jeg ble gravid;)

Om noen mnd tenker vi å lage nummer to, og da gjør vi dette fordi:

det passer med tanke på utdanning/jobb/økonomi,

vi ønsker oss et PLANLAGT barn også,

vi vil oppleve gleden av et svangerskap,

fordi vi ønsker å gi vår nydelige sønn et søsken å dele livet med,

vi ikke ønsker at det skal være så veldig stor aldersforskjell mellom barna våre, (det blir fire år mellom dem),

fordi vi elsker hverandre så ufattelig høyt, og ikke kan se for oss et bedre bevis på vår kjærlighet enn et barn,

og rett og slett fordi det er en naturlig drift i mennesket å reprodusere seg;)

Skrevet

vi fikk barn fordi jeg glemte et par p piller.

Og nr to planla vi..

Har ingenting i mot det når jeg ser på de to småtrollene mine nå.. :-)

Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg barn. Maange barn. Men fikk beskjed om at jeg ikke kunne få... Ikke var jeg i ordna forhold heller...

Men så ble jeg gravid :D!

Derfor fikk jeg min utrolig vakre sønn.

Skrevet

Fordi da jeg var klar for å få barn fikk jeg en følelse av atnoe manglet i livet mitt... Hadde et tomrom... Det blir fylt opp mer og mer! Og jeg angrer ikke et sekund for at jeg ble mamma! En mer fantastisk liten klump på 3 1/2 år skal man lete lenge etter! hehe Hvor mange unger på 3 år trasser IKKE!?

Skrevet

Totalt egoistiske grunner, som det egentlig er å få barn. Vi hadde vært kjærester i noen år, og var klare for å skape vår egen familie. Reproduksjon ligger nok dypt innprentet i de fleste av oss ;)

Vi er veldig glade i barn begge to, og har alltid ønsket oss barn...

Og datteren vår gir oss bare glede og vi er dypt takknemlige for at vi fikk henne! Håper på å gi henne et søsken og en dag, men vi starter ikke prøving før om noen år ;)

Skrevet

Fordi p-pilla ikke funket :-)

Sitter av og til og tenker, "tenk om p-pilla hadde virket som den skulle, tenk om jeg hadde tatt abort (som var meningen), tenk om jeg aldri hadde fått lille fantastiske klumpen min".

Hurra fra yasmin p-pille :-D

Skrevet

Fordi jeg fant mannen i mitt liv, vi ønsket å se resultatet av vår kjærlighet, jeg ville føre familien videre, jeg var totalt lei av å ha meg selv som det store prosjektet og fornøyd med hva jeg hadde fått til karrieremessig:)

Skrevet

Vi fikk barn fordi prevansjonen sviktet. Var ikke akkurat gravidbukser jeg ønsket meg til 17-årsdagen akkurat, men:)

Men, ja, var ikke akkurat et valg JEG tok, iogmed at jeg ikke kunne ta abort heller, så... =)

Skrevet

Vi fikk barn fordi vi hadde lyst på de. To stk hadde vi lyst på og nå er de begge her.

Trenger ingen annen grunn.

Skrevet

Vi fikk barn fordi i forelskelsens rus så tenkte vi vel at et arn var det eneste som kunne føre oss nærme nok hverandre....eller noe sånt.. Jeg ble planlagt gravid når vi hadde vært sammen/kjent hverandre i 6 uker.

Jeg er veldig glad for at vi fikk sønnen vår. Hadde vi ikke hatt han så hadde vi ikke vært sammen nå. Vi hadde en del problemer en periode og hadde vi ikke hatt den lille gutten sammen så hadde vi nok gitt opp og ikke prøvd så hardt for å få forholdet til å fungere.

Nå har vi det kjempefint sammen og har termin med nummer to om 12 dager. Denne ønsket vi oss for å gi sønnen vårt et søsken som ikke var så langt fra i alder. Også fordi det er instinkt å ville reprodusere seg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...