*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Jeg tror rett og slett jeg går på veggen snart! Er det noen som har noen bra tips mot halsbrann?
Bevind *har født*:) Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Melk Mandler Rå gulrot Love hearts
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Pepcid-duo som du får kjøpt på apoteket!
*SmurfeMamma* Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 1 ts natron, svelges og skylles ned med vann.... lover det hjelper masse:)
minimee->Trym Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Til gravide anbefales GAVISCON på apoteket som fåes kjøpt reseptfritt, det funka for meg. Alt det andre over er prøvd uten effekt for meg... Mener det står på Peppsi duo at ikke gravide skal ha den.
Fire småtroll Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Vaniljeis, det lindrer faktisk veldig Ikke spis de siste timene før du legger deg. Ligg med hodet høyt. Kutt ut alt med kullsyre i, altså ikke mere brus. All frukt med mye syre (appelsiner, mandariner, grønne epler osv) gjør det værre. Stekt mat med mye krydder gjør det værre. Potetgull og smågodt har jeg måttet slutte helt med.. Jeg er helt avhengig av gaviscon, men må opp flere ganger om natta for å "fylle på". Det finnes andre midler på apotek, men de er ikke anbefalt for gravide, så da må du prate med legen din først.
¤mamma¤ Skrevet 28. desember 2008 #9 Skrevet 28. desember 2008 Jeg spiser også Gaviscon hver dag, noen dager ti stykker, men det hjelper også med risgrøt (dessert) eller vanlig risengrynsgrøt....
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #10 Skrevet 28. desember 2008 Prøvde Gaviscon, men syntes den smakte helt grusomt... Fant noe som heter Novaluzid i dtedet, smaker friskt mint og hjalp meg veldig i de to forrige svangerskapene. Lykke til - vet at dette er no` herk!
cec26 Skrevet 28. desember 2008 #11 Skrevet 28. desember 2008 Jeg har bare kunnet spise yogurt fra kl 17 begge de andre gangene jeg har vært gravid, ygourt og vann.. jeg var så plaget med førstemann at jeg ble lagt inn på sykehuset i et døgn, fordi jeg kunne ikke ligge i hele tatt, da kom alt i spiserøret..
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 29. desember 2008 #14 Skrevet 29. desember 2008 Jeg er gravid for tredje gang og er nok en gang avhengig av Link (kjøpes på apotek). Det er tyggetabletter med frisk smak og de hjelper meg hver gang jeg har halsbrann. Link er redningen for meg i hvertfall:)
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 29. desember 2008 tusen takk for tips jenter:) Jeg synes nesten halsbrannen er verre ennn kvalmen faktisk!
petiteM's Skrevet 29. desember 2008 #16 Skrevet 29. desember 2008 Har prøvd alle "kjerringråd", men det har blitt Gaviscon her også. Har en pakning med Link liggende, men synes ikke noe om peppermyntesmak, så Gaviscon holder fortsatt stand og har vært en fantastisk redning:-)
coriander Skrevet 29. desember 2008 #17 Skrevet 29. desember 2008 preparater med virkestoffet ranitidin, finnes reseptfritt også- jeg fikk utskrevet ranitidin tabletter av fødselslege ved begge forrige svangerskap---og skal det denne gangen også begynner jeg å merke... ved skikkelig plagsom halsbrann er det iallefall for min sin del lite virkning med div kjerringråd. hadde dosering på 2 tabletter hver dag av disse reseptbelagte, har jo en helt annen virkning enn link, gaviscon og slike preparater ( alt er prøvd!!!!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå