Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Hvilket har dere, og er dere fornøyd? 3åringen nekter å la oss måle feberen, så vi må nok gå til innkjøp av et slikt.
olla Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Vil bare tipse om å ta termometeret under armen, da fikk vi det til. Men det er jo ikke så nøyaktig, men er øretermometerne det da?? Har lurt på å kjøpe selv, men etter at de godtok under armen, så vet jeg ikke om jeg vil betale for det, om det er nødvendig...?? Hører også fra andre som har.
Gjest -<<- Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Braun ThermoScan. Kostet vel rundt fem hundre på Elkjøp i sin tid, tror jeg - er et år eller to gammelt. Vi er fornøyde - det måler nøyaktig på alle husstandsmedlemmene her, og stort større krav har man vel sjelden til et termometer.
olla Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 målt i baken for å sjekke? at det er likt? det er litt det jeg er redd for, at det ikke skal være likt, altså nøyaktig.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2008 olla: Har prøvd det meste på eldste stabeistet mitt, og siden minsta ser ut til å være enda staere, har vi funnet ut at vi skal investere i et slikt et Pila: Takk for tips. Skal sjekke om Elkjøp har det enda
Gjest -<<- Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Ja. Som sagt, det er nøyaktig. Måler alltid tre ganger, for sikkerhets skyld - da det er lett å bomme litt på trommehinnen og dermed få en unøyaktig måling. Under armen, derimot, har aldri vært i nærheten av nøyaktig de gangene jeg har forsøkt det.
Gjest -<<- Skrevet 27. desember 2008 #7 Skrevet 27. desember 2008 Anbefales. Men du bør ta noen kontrollmålinger til å begynne med. Øretermometer kan være unøyaktige på småbarn, siden de gjerne har litt kronglete ører - men det har funka fint her også på den yngre garde. Dog greit å sjekke at det måler riktig på akkurat dine unger, selv om det krever en runde eller to med rektaltermometer også.
olla Skrevet 27. desember 2008 #8 Skrevet 27. desember 2008 ja, de kan være sta. Her har minste vrælt bare vi har tatt det frem, eller snakket om det. Virker jo som om det på elkjøp er et bra kjøp, letter arbeidet bedre i alle fall!!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. desember 2008 Best å kjøpe det mens minsta godtar at vi måler tempen i rumpa da Så kan vi kontrollere det på henne
Trultemora er presseklar!! Skrevet 27. desember 2008 #10 Skrevet 27. desember 2008 Øretermometer er det største rælet jeg noen sinne har "brukt på barn"! Jeg prøvde på ei jente som tydligvis hadde feber på barnehagen! Hun lå heeeelt stille, jeg gjorde målingene likt 7 (!!!) ganger og temperaturen varierte fra 35.5 grader til 39.5 grad! det eneste som duger her er rektaltermometer ihvertfall.............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå