Gå til innhold

jeg kjenner liv!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

i 3 dager nå har det kommet sånn kiling, varer ikke lenge om gangen, minns å huske denne "kilingen fra tidligere svangerskap.... men jeg er jo bare 7+6, er vel ikke mulig det da???? eller... kanskje jeg er lenger på vei en jeg tror..............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det har jeg også kjent!!men kan nesten ikke tro at det er det.i de tidligere svangerskapene har jeg ikke kjent noe før uke14..

Nå er jeg 9 pluss 3 :) Men hva annet kan det være?

Skrevet

den er umisskjennellig..... he, he, kanskje vi er lenger på vei en antatt...!?

uansett er det veldig kost at den gir "lyd" fra seg da....

deilig å kjenne noe til denne graviditeten :)

Skrevet

Er ikke det litt vel tidlig da....?

Jeg er 8+2 nå, og inbiller meg også at kjenner noe der inne. Men det må være en slags merkelig form for lemus i magen eller noe.... går jo ikke an å kjenne noe så tidlig???

Skrevet

he, he, skulle jo tro det var i tidligste laget men.. jeg er 8 uker i dag( 8+0)

men har kjennt denne kiilingen i 3 dager nå... hva annet kan det være liksom??? kan jo hende det er noe annet, men kjenner i allefall en slags kiiling ( og jeg kjenner den igjen fra forrige sv.skap)

Skrevet

Hm.... merkelig.... Det jeg kjenner er også samme følelsen som fra forrige svangerskap - men da merket jeg jo ikke noe før jeg var 5 mnd på vei!!

Nei, dette går ikke an! Det må være en slags muskelsammentrekning eller noe annet.... Eller...???

Skrevet

Endel gravide får leamus i lyskeområdet og det kjennes utrolig likt ut til bitte små spark og er på samme sted også som babyen ligger omtrent. Vil ikke være veldig påstålig her, men tør føle meg rimelig sikker på at det er fysisk umulig å kjenne liv når den lille bare er 6-7 uker gammel (altså i uke 8-10). Etter dette er det nok mulig å kjenne noe for de aller mest følsomme, har selv kjent liv tidlig så vet det går an, må stiller meg skeptisk til uke 8-9 ja... Kanskje dere er en mnd lenger på vei enn dere tror? :-)

Skrevet

Så godt å høre at det er flere som kjenner liv tidlig! Jeg begynte å kjenne "noe" sist uke (ca uke9+4) Nå er jeg 11 uker i morgen og er helt sikker på at det ikke bare er luftbobler. Det kan jo være at noen har mer sensitive følelsesnerver i livmoren? Jeg er i allefall overbevist om at jeg kjenner min lille!! Herlig følelse!

Skrevet

Er stor forksjell på uke 11 og uke 8 da ;-) Jeg kjente liv i uke 11 sist gang med nr 3, men det er 3 uker etter uke 8 og den lille har vokst _mye_ den den tiden! Jeg tror fortsatt ikke helt det er fysisk mulig å kjenne babyen i uke 8, men i uke 11-12 vet jeg selv at det er mulig.

Skrevet

Ja jeg tror egentlig ikke det kan være babyen som lar høre fra seg så tidlig... Men ååå som jeg gleder meg til det virkelig er det:-)

Skrevet

Jeg også har kjent dette her, men så mener jeg å ha lest et sted at fosteret ikke rører på seg før ca uke 10..

Skrevet

det er i allefall ikke noe jeg inbiller meg, å jeg driter egentlig i hva dere sier!! ville bare dele en gledelig nyhet, og ikke så forbanna inter i at noen av dere skal "take a shit" på gleden min!!!!!!!!!!! ellers takk!

Skrevet

Du spør jo selv om det er muligi uke 8 :-) Da må du tåle svar. Jeg tror du enten er lenger på vei eller at det ikke er babyen likevel, sannsynligvis det første siden du er så sikker.

Skrevet

jeg kan ikke annet enn å beklage, disse hormonene drar avsted med meg innimellom!

ser at det siste inlegget mitt var litt vel krasst!!! sorry

jeg vet det ikke kan være noe annet, skal på ul i morra hvis de har tid, så da får jeg jo se om jeg evt er lenger på vei..

og igjen, beklager :)

Skrevet

jeg har ofte leamus i sia.. hehe.. er 7+6..

tror ikke man kjenner liv før om leeeenge, det er jo mye annet som skjer der. om det ikke er fosteret dere kjenner, så er det jo noe annet :P

Skrevet

hehe... må le litt da... er som å høre meg selv... hormoner på avveie...tihi..

men jeg skjønner hva du mener... jeg kjenner det jeg og... langt nede på venstre side... litt sånn boble følese... men har leste et sted at fostret ikke rører på seg før uke 10... tror det var på babyverden...

Skrevet

Det kan hende du er lenger på vei ja, det skal visstnok være umulig å føle liv så tidlig fordi babyen ikke rører på seg før uke 10, men jeg husker godt leamus-følelsen rundt uke 11-12 forrige gang. Jeg føler en del bobling nå også i uke 7 men det er bare livmoren som strekker på seg:)

Skrevet

jeg har også lest at forteret ikke beveger seg før uke 10 , men i følge disk.forum på babyverden var det en annen artikkel som slo i hjel den myten eller hva det nå var...

Jeg har strekk smerter, ligament smerter og det kan murre og holde på, men det er ikke i forbindelse med dette disse kiling følelsen kommer, den er spontan... og har kjendt den hver dag i 4 dager nå..

Da jeg ventet nr 2 kjendte jeg ikke noe før i uke 13 +/- men følelsen er den samme...

Blir spennende å se på ul i morra da :)

Skrevet

Dere tar iallefall feil angående at foster ikke beveger seg før uke ti. Jeg var på UL i uke 8+3 og der satt det to stk og sprellet.

Så til spørsmålet ditt, jeg kjenner også disse sommerfuglsprellene, heeelt likt begynnelsen på sparkene i forrige svangerskap, men jeg snakket med overlegen ved Rikshospitalet som gjorde UL av meg og hun sa at det er helt umulig for oss å kjenne så tidlig. Jeg så jo selv hvor langt inni oss den ligger, og den har god plass i livmoren enda,og treffer ikke noen ting når den sparker. Det er nok bare små luftbobler og leamus dere har,slik som meg. Men jeg skjønner at det kan forvirre, for det føles helt ut som sprell. Nå er jeg 10+2 og er fortsatt sikker på at det jeg kjenner nok er luftbobler...

og jeg vet nøyaktig hvor langt jeg er på vei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...