Gå til innhold

Bare hoster og hoster.... Gravide får ikke ta hostedmpende. Har du tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen gode tips som kan hjelpe? Har slitt med forkjølese og hoste i en uke nå.

Er sikkelig lei av å være sliten og trøtt. Har jo 2 barn på 2 og 3år som jeg gjerne skulle hatt mer overskudd til:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

honning

te

ingefær

unngå sukker

Skrevet

hei!

kan jeg bare spørre hvorfor man ikke kan ta hostedempende? var på apoteket i dag og spurte og fikk til svar at det var helt ok så lenge man ikke overskred dosen.

Skrevet

Jeg snakket med kontordama på legesenteret jeg går, og hun sa jeg kunne drikke noe kaldt. Det hjelper litt, men ikke hvis man hoster skikkelig. Har vært på apoteket og, og der fantes det ingenting gravide kunne ta, annet repsils og andre pastiller. Spis litt is. Hjelper litt, og det er veldig godt! :-))

Skrevet

fikk beskjed om at de reseptfrie er ok jeg da.

Skrevet

jeg fikk da bronkyl (tror jeg det heter) av legen min, da jeg nesten ikke sov lenger pga hosten. Lå våken til kl 2 og hostet (selv om jeg var trøtt) og våknet kl 5 av hosten. Men det var ikke tørrhoste.

Ellers kan det hjelpe å koke opp vann og putte i en skål som du lener deg over med et håndkle over hodet (håndkleet blir som et telt hvor du og vannskålen er inni)

huff, er visst litt trøtt jeg, klarer ikke forklare hva jeg mener:)) hehe, håper du forsto..

Skrevet

prøv honning, la den smelte langsomt i halsen. og sterke drops.

men unngå ingefær (som ble anbefalt) - det brukes i noen kulturer for å fremprovosere abort....

Skrevet

propolis på helsekosten, det er helt genialt og fungerer kjempe godt, det er et produkt som biene lager blandet med noe lakris. Ikke farlig for gravide=)=)) OG det fungerer faktisk =)

Skrevet

Jeg fikk noen fantastiske hoste dempende fra apoteket som virkelig hjalp, de heter Fribol og kan brukes av gravide.

Skrevet

Fordi selv reseptfrie hostedempende midler inneholder stoffer som ligner på morfin og i verste fall hemmer utviklingen av tenner og negler hos fosteret, bare google det så finner du svar.Dette fortalte også fastlegen min.

Skrevet

Fribol har jeg brukt også. Fungerer utmerket og varer lenge også.. Ellers fikk jeg resept på cosylan sånn i tilfelle jeg ikke fikk sove pga hoste. Hoster til jeg kaster opp så vet hvordan du har det..

Skrevet

Jeg fikk Cosylan når jeg var innlagt på sykehuset...så kan nok trygt ta hostedempende!!

Skrevet

Paracet demper hoste. Et kjerringråd som faktisk funker er å smøre Mentholatum (?) under fotsålene.

Skrevet

en skje med honning som smelter i munnen er det som funker best for meg... synd bare at jeg har skikkelig aversjon mot søtt for tiden :S

ellers har ingefær/lemon te funket bra for meg, men om det stemmer som de sier over her at det brukes som abortfremkallende får jeg nok hold meg unna det...

Skrevet

Endte opp på legevakten igår pga manglende søvn. Fikk hostedempende Cosylan av legen som er reseptpålagt. I følge legen der skal ikke gravide ta de som er reseptfrie på apoteket. Cosylan skal også kun tas i en kort periode og dersom fordelen er større enn ulempen ved å ta den?!

Umulig for meg å bedømme, men fikk nå denne hostedempende Cosylanen av legen. Er jeg ikke bedre i løpet av 2-3 dager, må jeg inn til lege på nytt for å ta nye prøver...

Lykke til i disse forkjølelse og influensa-tider! Og takk igjen for gode tips:)

Skrevet

Cosylan funker alltid...for meg hvertfall!! GOD BEDRING!!

Skrevet

Sist jeg var gravid fikk jeg beskjed av legen at jeg kunne ta solvipect hostesaft, den er uten resept,Jeg har tatt det nå også 5 kvelder på rad.. Noe som vet om det er farlig??? Trodde jeg kunne ta det siden jeg kunne sist...

Skrevet

Solvipect:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Preparatet kan brukes ved graviditet i terapeutiske doser.

Bare å søke opp på felleskatalogen.no ;)

Skrevet

Takk Bic&Bac det var jo bra for min del..Fikk litt dårlig samvittighet i stad..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...