Gjest Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Uff jeg er ny gravid, og kjempe glad, men denne julen har vært ganske merkelig for meg i forhold til andres unger.. Jeg blir rett og slett irritert over andres unger!! Den yngste tanteungen min er ca 16 mnd, og alle skal absolutt le og smile av det hun gjør og hvert minste lille ord hun sier er fantastisk!!.. Blir så sliten av det, og ettersom familien der ikke er så stor, må jeg gjøre meg skikkelig til for at de ikke skal merke at jeg faktisk ikke bryr meg så veldig mye av den lille jenta akkurat nå.. Føler meg helt fæl av dette og håper det går over. Svigerforeldrene mine vet at jeg er gravid og hver gang de holder denne jenta titter de sånn slitsomt på oss og smiler lurt. Akkurat som de tror vi elsker alle barn fordi vi har bestemt oss for å lage vårt eget !!!
Patetica fåkksi Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Joda, hat alle andre, elsk ditt eget.
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Var du sånn før, eller ble du sånn nå helt plutselig? Kan være hormonellt. Kanskje du føler for å nyte din graviditet i fred? Irriterer det deg at svigers vet om graviditeten og gir utrykk for at det snart er deres tur? En 16 mnder gammel jente er da vanligvis helt skjønn, men ikke alltid man er "tilstede" og kan nyte det. Er lov til å ikke være like morsom alltid, si at formen ikke er på topp. Noen gravide blir rørt av andres barn, andre ikke, vi er alle forskjellige. Selv er jeg meget glad i barn, men ikke alltid like gøy å styre med andres om jeg har tankene andre steder. Om du elsker alle barn eller ikke, spiller vel ingen rolle. Men jeg tror nok irritasjonen går over etter hver.
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Jeg har blitt sånn helt plutselig, så det er nok hormonellt da.. Jeg har alltid likt å leke med andres barn, og tatt meg tid til dem.. Uff håper jeg forandrer meg snart, for jeg blir så fortvilet over dette sånn det er nå....
BabyBlue Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Jeg er også sånn om dagen nå hehe Jeg er kjempeglad i barn...men nå kan jeg se "ufordragelige" barn hele tiden, utenom sønnen min da selvfølgelig som er mest perfekt i hele verden akkurat nå!! hehe...er sikkert noen som syns han er ufordragelig også,men trøst deg med at det går over igjen
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 31. desember 2008 #6 Skrevet 31. desember 2008 Slapp heeeelt av, hehe. Det kalles løvinnesyndromet, og er ganske vanlig blant gravide kvinner, og også kvinner som ikke er gravide. De takler rett og slett ikke andres barn like godt som sine egne. Jeg sitter i samma båt:-) Men jeg er ikke bekymra. Sånn er det bare! Hehe.
Bare™ Skrevet 1. januar 2009 #7 Skrevet 1. januar 2009 Irriterer du deg over en 16 mnd gammel unge, eller over (beste)foreldrene som "forventer" noe av deg og din respons ovenfor deres barn? Blir du lei deg eller stolt når du tenker på at de vil være sånn ovenfor DITT barn når h*n er 16 mnd?? Det skjer endel milepæler i den alderen, og det får besteforeldre til å føle seg som stolte foreldre igjen, nemlig
signaturen Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 jeg har tre tantebarn jeg bestandig har forgudet. de er enkle å ha med å gjøre, de hører etter når de blir snakket til, og det skal ikke mye til for at de er opptatt med rolig lek. men da jeg var gravid, irriterte de vettet av meg, jeg ble grinete, småkjeftet uten noen spesiell grunn, og fikk kjempedårlig samvittighet etterpå. nå er ungen heldigvis ute, og jeg syns det er kjempekos å ha de på besøk igjen, var heldigvis bare hormonene som "snakket".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå