Babyfacepsycho Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Er det normalt at en to åring skal klare og holde bedre orden på lekene sine på rommet sitt en barn på 7/8/9 år klarer? Har først hatt barn i denne alderen her over julen og dem rotet ut allt som var av leker og det så omtrent ut som om noen hadde sluppet en bombe på rommet til vesla. Omtrent allt sto på hodet og ingenting lå på riktig plass. Dette selv om vi ga beskjed om og leke litt mer ordentlig flere ganger, og prøvde og kontrollere leken litt. Klarte heller ikke få barna til og rydde opp etter seg, så jeg tok det tilslutt selv. Tenkte da at dette kan da ikke være vanlig. Men hadde idag besøk av ei jente på 8 snart ni år og hun lekte sammen med vesla inne på rommet, og etter en halv times lek så kom vi inn og så det var like ille denne gangen også, tilogmed verre, da hun også hadde klart og rive ut en pose med gips pulver over hele rommet. (denne posen lå egentlig i en boks som sto lengst oppe på en hylle hvor vesla ikke klarer og nå opp) Bad henne et par ganger om og rydde opp sammen med vesla. Men det hele endte med at jeg tok det etter hun reist hjem. Holdt på en time før rommet var tilbake i orden. Så derfor lurer jeg på om dette er vanlig for barn i den alderen? Vesla er to år om 1 mnd og hun har aldrig dratt ut så j*velig på rommet sitt. Hun setter da hvertfall omtrent ting på plass igjen før hun finner seg noe nytt og leke med, og hvis hun velter ut leke kassa mens hun leker så plukker hun det sammen når man sier til henne og gjøre det hvertfall. Hva er normalt hos dere?
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 gutten her kan nok få et ganske rotete rom, over noen dager om ikke jeg hjelper han litt.. er ikke alltid vi rydder rommet hver kveld.. han er 2 år og 9 mnd... men om søskenbarnet på 10 (jente) er her, så er det fullstendig kaos når ho går.... men nå elsker ho at rommet hans er rotete... om jeg sier det i en bistening når de kommer på besøk, så springer ho rett inn på rommet hans for å se...
Yo&La+spire Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Eg ville ikke forventet at en barn på 2 år ryddet opp etter seg, men eg ville forventet at ei på 7/8/9 gjorde det... Snuppa er 22 mnd og rydder alltid fint visst eg ber henne om det. Hun hjelper til med alt mulig annet også og er veldg flink, så håper vi klarer å holde den linja....
Babyfacepsycho Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2008 Ja det er litt sånn jeg tenker også. Jeg forventer meg jo mer av barn på 7-9 år en fra ei på 2 år selvfølgelig. Så ble så overasket når de eldre ikke klarte og rydde opp etter seg og holde litt orden. Men siden det har vært flere av dem som har vært her som har vært like fæle på og rote så tenkte jeg det kanskje var vanlig for barn på den alderen?
Babyfacepsycho Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2008 Er det ingen andre her som har erfarenhet med lek av både store og små barn? =)
Babyfacepsycho Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. desember 2008 Dytter denne opp en gang nå som det er flere på logget her. Vet jo at det er ganske mange av dere som har både store og små barn. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå