Gå til innhold

minsten har omgangssyken.. litt bekymret!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 3 år. begynte og kaste opp kvelden på 1.dag ... kastet opp på natten også.. så virket han litt kvikkere på dagen . spiste et kbekkebrød og drakk saft . men så kastet han opp igjen midt på dagen . sov par timer etter dette . var oppe par timer igjen og virket ok form , drakk litt brus .

sovnet kl syv og sto opp idag kl ett . men våknet par ganger på morgenen av at han skulle ha vann .

Da han våknet opp kl ett spiste han halvt polar brød og drakk 2 glass med farris+juice ...

men vært slapp som en strømpe og bare ligget i sofaen . sovnet igjen og sov par timer. så vekket jeg han igjen fikk gitt han litt å drikke .. en kuli . så virket han litt piggere , Men så kastet han opp igjen . og sovnet like etterpå,,,

Blir litt bekymret da. siden han sover så mye og er så slapp, når jeg prøver å vekke han ¨nå for å gi drikke er det ikke snakk om at han vil våkne... Han virker også litt varm !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bra at han har drukket en del. Ta tempen under armen. Legg til en liten grad. Det er flott at han drikker litt. Prøv slikt som saftis, den går så langsomt i magen. Se etter om huden ikke faller normalt tilbake om du kniper forsiktig på hånden, det er et av tegnene på uttørring. Og så er det jo lov å ringe legevakta om du er bekymret da!

Skrevet

Han har nok fått en type som sitter godt i da! Jenta mi blir omtrent sånn som du beskriver, guttene har vært piggere. Virker jo som han får i seg bra med drikke, og det er det viktigste! Vekk ham jevnlig for væsketilførsel, heller ofte og lite om gangen enn sjelden og mye. Gi ham febernedsettende dersom han virker varm. La ham få ro sånn ellers. Dersom du er i tvil: RING LEGE/ LEGEVAKT! Det er de som har utdannelsen, ikke jeg!

Skrevet

ja han har drukket en del . men bekymrer meg bare at ham har sovet i omtrent et døgn liksom .. at han er sååå slapp. men så lenge han får i seg noe væske så er det vel ingen bekymring...

Skrevet

Ikkje stol 100% på hudfold testen!! Fastlegen min sa i sommer til meg når dattera mi da 2år var uttørka at ein ikkje kunne sjekke det på den måten med små ungar, vil ikkje tru at det skiller så mykje på ein 2åring og ein 3åring når det er snakk om små ungar. Det fungerar ikkje på samma måte som hos voksene sa ho til meg.

Det ho såg etter var bevisthetsnivået hennars. Ho tok ein crp for å sjå kor mykje ho kunne gjera og kor mykje ho satte seg i mot. Men sjå om du får målt feberen og få i han så mykje drikke som mulig. Er han ikkje bedre til i morgo så hadde eg ringt legevakta.

Får håpe det går over nå. God Bedring

Skrevet

Minste min var sånn i forrige uke, og han er en vilter type som sjelden sover mer enn nødvendig ;-)

Søvn er den beste medisin, og det går fint så lenge han drikker litt innimellom.

Skrevet

Gi han blanding av farris og eplejuice, det er den beste medisin for omgangsyke. Jeg fikk det rådet av barneklinikken da min sønn på 2 var syk og kastet mye opp, han hadde i tillegg feber og var så slapp han bare sov. Ga han blandingen med engangsprøyte, ene natten måtte jeg gi han det hvert 10 min ! Men han var begynt å bli uttørket da.

God bedring!

Skrevet

om han tisser så ville jeg ikke vært så særlig bekymret.....

husker da datteren min var 1 år og fikk omgangsyken. hun var slapp i laaaaaang tid.

du kan jo gi ham en paracet om han er veldig slapp. kanskje han har feber og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...