Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Bedt på jaccuzi, snacks og sladder i morgen, hjemme hos en venninne. Mener jeg har lest at man ikke bør boblebade når man er gravid. Forstod det som at dette var på grunn av bakterier!? Kan noen fortelle meg om dette er tilfelle eller ikke? Evt. - gjelder det kun for offentlige boblebad, eller bør man ikke hoppe i fellesstampen uansett? Kan legge til at jeg ikke vet om jeg er moden, har åpning eller liknende. Har ikke vært hos jordmor og klarer ikke sjekke selv. Jeg er 36+1 i dag.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Hei! Jeg mener også å ha hørt det samme, men trodde det var pga temperaturen. Vet at badstu ikke er sunt når en er gravid, så tror det er en sammenheng der.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 tok opp nettopp dette med lege og jordmor. har boblebad hjemme, og det hadde vært deilig å bruke det. MEN, både lege og JM frarådet det.. På grunn av varmen, men mest pga bakteriene som samler seg i ventilene(eller hva det nå er) som lager bobler.. hører mye forskjellig, men jeg velger å høre på det.. tar ikke sjansen
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Oisann.. Tar både badstu og boblebad jeg, bare litt kortere enn før. Synes det er deilig og avslappende, har aldri tenkt på bakterier egentlig.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Brukte selv boblebadet flittig under svangerskapet, noe som var ok i følge jordmor -så lenge det var vårt eget. Offentlige kar burde man ikke benytte pga bakteriefloraen.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #7 Skrevet 27. desember 2008 Temperaturen har også mye og si....er det veldig varmt kan både mor og barn bli for varme, og det er ikke bra.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #8 Skrevet 27. desember 2008 HI, du kan jo sitte på kanten og dingle med beina oppi. Deilig det,også. Og ikke farlig på noen som helst måte! Kos deg.
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #9 Skrevet 27. desember 2008 Når du er gravid skal du ikke gå i boblebad eller sitte i varmt vann. Høye temperaturer kan være skadelig for barnet, og selv kan du få soppinfeksjoner i skjeden. Det er mange bakterier og soppsporer i disse bassengene og motstandskraften din overfor dem er nedsatt når du er gravid. Dette er fordi syrebalansen i skjeden endres under graviditeten på grunn av hormonene. Fant dette på en nettside: nettdoktor.no
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #10 Skrevet 28. desember 2008 Det er utendørs, så tror jeg bare lar det være:) Jeg får ligge på sofaen mens nymfene koser seg denne gangen, tenker jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå