Gå til innhold

har så sykt lyst på spekemat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben har kjøpt masse spekemat til jul og nå kjenner jeg at det skikkelig sliter på psyken mer en fysikken at jeg ikke bør spise det...men har sååååå lyst på....har fryst ned litt morr pølse for et par dager siden.....bør jeg hive meg over den eller vente i 5 uker til ongen er her?? flere som spiser spekemat???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser spekemat. Alt med måte vettu...

Skrevet

Spis spekemat du og kos deg:=) !!!!!

Jeg har spist både spekemat og hvalkjøtt i alle mine sv.skap og ungene mine er helt fine og friske, det samme er jeg:=)

Som Bevind sier: alt med måte:)!

Skrevet

Jeg spiste spekemat i forgje svangerskap, og gjør det nå også.. både jeg og barnet er friskt.. men som sagt, alt med måte :)

Skrevet

Er helt uenig med deg som sier alt med måte.En liten bit er nok for å bli smittet av listeria bakterien.Den eneste bakterien som dør ved nedfrysing er toksoplasmose.Ja, det er uhyre sjelden, men hva sier du den dagen du og barnet blir syke??Grunnen til at dette er strammet veldig inn har en direkte sammenheng med kvinnen som mistet tvillingene sine etter å ha spist brie i sykehuskantinen hvor hun var innlagt. Er klar over at mange mener det er overhysteri-det får så være.Jeg skal ikke utsette barnet mitt for en farlig bakterie pga lysten etter spekemat.

Skrevet

Det som mockis sier, stemmer. Det har ikke noe å si om det er med måte, sjansen er der om man kun spiser litt spekemat en eller få ganger.

Men du kan spise om det er varmebehandlet, så lag den en pizza med spekekjøtt da vel!

Man er forøvrig ikke hysterisk om man faktisk følger offentlige anbefalinger. Å være hysterisk er man jo ikke før man er enda mer forsiktig enn det anbefalte. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...