1kar&1møy&meg™ Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 trenger noen tips her for jenta mi nekter og svelge noe som helst og de hadde kun piller igjen på legevakten. hvordan skal jeg klare gi henne en tablett uten å kvele henne??? får tak i flytende medisin i morgen ettermiddag. har i grunnen tro på at hu ikke vil svelge den heller.... what to do?
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 knus den og bland den i yoghurt
*Udon'tKnowMe* Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Dersom den har delekors, så kan du jo dele den opp og lure den oppi en skje med grøt, suppe etc... Flytende medisin kan du gi i sprøyte og så tømme sprøyten ganske langt bak i munnen/svelget.. Ikke noe trivelig, men måtte gjøre det sånn da tias nekta å ta medisin..
ApriIbaby Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Uff ..penicillin smaker høgg, da... Hva slags resept har du fått? Håper du har fått Imacillin mixt. Er rosa og smaker jordbæris/milkshake. hadde problemer med å få han til å forstå at han ikke kunne få mer....
*** Jeg er kuul *** Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Tabletten aner jeg ikke hvordan du skal få i henne. Angående den flytende varianten fikk vi følgende råd fra legevakt: Bruk doseringgsprøyte og plasser den ut mot kinnet og ikke for langt bak i munnen. Da vil ikke barne klare å dytte medisinen ut med tunga. Dette har fungert veldig bra for oss. En annen ting vi har gjort er faktisk å smake på medisinen selv. Slik medisin smaker forferdelig og server derfor rikelig med smakfull drikke etterpå.
mai mammaen til to Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 datteren vår går og på pencilin nå. men hun har flytende. og har ørebetennelse da.. det vi gjør er å gi henne en liten sjokoladebit før hun får den og en etterpå...nå drikker hun den i en fei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå