.:(HerQ):. Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 ....Det du trenger er ett lammeskinn i bunn, og en dyne, og ungen din kommer garantert ikke til å fryse. (Det ble lagt vekt på at jeg da brukte softbagen som "pose" altså at jeg tok ut platene) og hadde den i sportsdelen med vindtrekket over. Er det noe i dette? Jeg ser jo helt klart at det kan være en veldig enkel og grei måte og gjøre det på, men blir det ikke kaldt? jeg skal ha i midten av februar, så det er vel sikkert noen minusgrader igjen før det blir sommern:D Hehe.. Synspunkter, eventuelle andre tips tas imot med takk! Dette fikk jeg forøvrig av en selger på babyproffsen i sverige, da jeg kom inn og regnet med å gå ut med en pose til ett par tusen, og kom ut igjen med ett lammeskinn til 200!!
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Jeg må si jeg synes det høres litt lite ut, jeg ville investert i en pose barnet kan vokse i, happyland babyshop har både skinn og andre voksposer til en god penge. Vi har feks skinn pose til 1200 sek og vognpose som er veldig god og varm som vi kjøpte for 650 sek. Fine er de også Ellers bruker vi også lammeskinn året rundt, men på vinteren synes jeg det blir for lite med bare det.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Spørs hva du har på ungen... en sånn skinnpose vil bli for stor å ha i softbagen og en dunpose er ikke sååå mye tykkere enn ei god dundyne... Men du kan jo ta en titt på Voksi Urban eller en av Odenwälder posene...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Det kommer også veldig ann på hva du har på ungen!
.:(HerQ):. Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2008 Glemte å skrive det, at han sa det var hvis jeg hadde ull eller noe varmt på ungen selvfølgelig:D Men jeg er litt enig, det høres litt lite ut.. den softbagen er jo ikke stor, men en eller annen pose får jeg vel plass til nedi der:D føler at jeg går meg bort i jungelen av poser jeg:S
lillebøllaspringmadrass Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Jeg har aldri brukt sånne poser på mine gutter.. men de har kommet på våren da, så har vært godt over halvåret når vintern kom. Men du kan bruke det hun snakker om hvis du bruker ullklær på barnet og evnt en ulldress utenpå. Det gjør jeg om vinteren, et lag med ull innerst. evnt et lag med klær.. så en ulldress og tynn ulllue. Detta er når de ligger i vogna, på lammeskinn, under en dyne , med teppe og vind og vanntett trekk over:) Holder det spør du meg. Jeg liker det best, for om de ligger med inneklær i en tjukk pose så kan du ikke løfte de opp om det skulle være noe.. ute altså. Det synes jeg er fint å ha muligheten til. Altså , kun om det skulle være noe.. har de ikke så "tynnkledd" ute. Men om du er av typen kvinne som skal gå litt ute for å gå inn på et kjøpesenter eller en cafe så vil jeg anbefale en pose du kan ha i vogna og kun ha på inneklær på barnet. Da kan du bare åpne posen når du kommer inn, slipper å vekke barnet ved å kle av det. Er alt for mange som har ungene fullt innpakka inne på kjøpesenterene. Jobber i barneklesbutikk og ser dette hver gang jeg er på jobb:)
.:(HerQ):. Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. desember 2008 hehe, det tviler jeg ikke på. men det er vel enhver mors (iallefall min!) bekymring om det er for mye eller for lite klær på ungen! Jeg har vel tenkt på det at jeg skal gå en del ute på tur, kun ute, for så å gå inn hjemme igjen, så det blir nok ikke såå mye inn og ut! kanskje jeg skal kjøpe meg en litt rimlig pose, så kan jeg prøve og se litt hva som fungerer best, og evnt bytte hvis jeg finner ut at det er bra saker med pose! har sett litt på lilleprinsen at de har rimlige poser i fleece eller noe sånt, kan det funke da?
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #8 Skrevet 27. desember 2008 De siste dagene har minsten på 4mnd liggeti vogna si med to sett tøy, dyne, ullteppe og vogntrekket over - og han er veldig god og varm når vi tar han opp:) Har vært nærmere minus 10 ett par av dagene vi har vært ute, men han har hatt det så godt og varmt atte! Vi har også en "vintervogn" vi bruker innimellom. Quinny freestyle - kun sportsdelen. Da bruker vi bare en lammeskinnspose som det er hull til å feste selene i slik at den sitter fast i vogna. Den er vind og vanntett, så blir jo som en ekstra tykk softbag.. Når han ligger i den trenger han bare en god lue, fleecesmekke og ett sett ulltøy på.
SnartLeah Skrevet 27. desember 2008 #9 Skrevet 27. desember 2008 Jeg har teutonia med softbag.... Jeg bruker ikke baggen når det er kaldt...jeg legger vesla i en pose med mase klær og teppe.....er ikke plass til noen ting i baggen bortsett fra ungen....Litt missfornøy egentlig med at den er så liten og unyttig den baggen!
godiva med 3 gull Skrevet 28. desember 2008 #10 Skrevet 28. desember 2008 Dette er grunnen til at jeg går for ren dypvogn til mine barn. Har hatt det til de 2 jeg har, og også til babyen i magen. Der er det plass til gode poser. Det er størst fare for at kulden kommer unnenifra, og da hjelper det lite å ha tepper og dyner over barnet. Har lammeskinn i bunnen, og dunpose oppi. Pluss teppe osv over etter behov. Begge mine er født i mars, behovet er jo noe annet om man ikke er ute noe særlig, eller det er varmt når babyen kommer. Men jeg er mye ute og går tur sålenge temp tillater det. (tenker da på lungene på den lille) Mine er ferdige med dypvogn når høsten kommer, da er det ikke planer om å få dem til å ligge.
småmåsen Skrevet 28. desember 2008 #11 Skrevet 28. desember 2008 jeg har brukt pose i min teutonia softbag, en voksi ullpose og det er ikke for liten plass... jenta mi lå i den og i bagen til hun var over året!
.:(HerQ):. Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. desember 2008 Har du da brukt den med eller uten vegger? det må vel være greit å ta ut vegger og bunn på den og bare ha den "slapp" i vogna, eller blir den umulig å bære da? Noen med erfaring?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå