Gå til innhold

Prinsen kom på 4 timer og 40 min. Litt lang beskrivelse:)


lykkelig***

Anbefalte innlegg

Det gikk fort og som jordmor sa etter fødsel: "Du kan føde fort!" Tror hun mente at nr 2 kan være enda raskere!

3 dager før termin bestemte jeg og min kjære at vi skulle pusse opp kontoret og satte igang med hver vår malekost. Holdt på til 23.40 på kvelden. Da sa vi oss fornøyd og gikk til stuen for å se et tv program og slappe av før sengetid. Jeg hadde hatt litt mensvondt i puljer mens jeg malte, men de var ikke noe å snakke om og det falt meg ikke inn hva som var i vente.

Jeg rakk akkurat å legge meg på sofaen når vannet gikk. Min reaksjon: Jeg begynte å le. Min mann spurte hva som skjedde og jeg lo og sa; "Vannet har gått, hent moppen"!

Så mens han gikk bak meg med moppen gikk jeg i dusj og deretter ringte vi sykehuset. Fikk beskjed om å gå å legge meg og komme inn hvis det skjedde noe, evt komme tidlig neste morgen kl 09.00.

La meg med godt mot, hadde jo ingen smerter. Sendte min kjære ut for å fylle bensin på bilen. Men i det han drar kjenner jeg at første ri kom. Tenkte ja ja..har jo lest at det kan ta lang tid imellom hver ri. Når neste kom etter 3 min og deretter neste igjen etter nye 3 min..begynte jeg å ta tiden selv. Idet min mann var tilbake hadde jeg hatt 5 rier og ba han komme å ta tiden. Riene fortsatte å komme jevnlig og vi ringte sykehuset.

Vi kunne bare komme, da det var stille på avdelingen. Vi ble enige om å vente å se noen rier til, men de økte bare i smerte og tid og med ett var vi enige om å få fart på oss. 30 min biltur ble etterhvert litt lang og jeg skjønte allerede da at dette ville gå mye fortere enn hva jeg har lest i alle bøker.

På fødeavdelingen sier jordmor at det kun var 2 cm åpning - det hadde jg også hos jordmor 4 dager tidligere så det overrasket meg. Riene var nå veldig vonde og kl var 02.00 på natten når hun sjekket meg.

Fikk gått i dusj og min mann tappet badekar til meg, da jeg tenkte at det kunne hjelpe litt på smertene. kl 03.00 hadde jeg fryktlig vondt og det var maks 1 min mellom riene - begynte å kjenne press og ringte på jordmor. Da var det 8 cm åpning og spørsmålet om jeg ville føde i vann var egentlig ikke et spørsmål. To pleiere til ble tilkalt og 04.40 fikk jeg løfte min vakre prins opp av badekaret selv og til mitt bryst! Så fra riene startet gikk det 3t40 min.

Heldig sier noen, tøft synes jeg da jeg ikke fikk mulighet til å samle meg etter hver rie.

En uke etter, har fødselsmertene begynt å forsvinne fra hukommelsen. Man overlever!! Og som min søster sa; det er ikke smerter man gråter av. Man bare kjemper seg igjennom dem. Jeg rakk ikke å få smertestillende og ikke hadde de noe ved badekaret, men det er ikke nederlag å bruke det de har:)

Nå er livet fantastisk, går litt i min egen boble. Er litt emosjonell og det er mye besøk i julen...prøver å begrense det veldig. Mor og far og barn trenger tid alene:) Er forelsket i den lille... For en lykke!!

 

God jul og godt nytt år og lykke til:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere så masse til deg:) Min lille gutt kom også fort, helt eni når det gjelder smertene! Bynne å glemme det nå, er allerede gått 3uker, så han skal få søsken. Bare ikke heeelt ennå:D Kos dere masse resten av julen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...