Gå til innhold

så er han født.....26+0!!


Mammaimars

Anbefalte innlegg

Hei alle dere med små marsbabyer i magen!

 

7.desember våknet jeg med vannavgang og rier. Ble lagt inn og legene klarte å stoppe fødselen flere ganger de neste dagene. Den 19.var det desverre ikke mulig å holde han inne mer.....Han veier nå 720gram og ligger i en kuvøse på sykehuset koblet til mange slanger. Legene sier han er stabil og sterk til å være så liten, men forbereder oss på alt.Har mange spennende og slitsomme uker i vente og det er vanskelig å vite hva man skal føle.....

 

Kos dere med den lille i magen og nyt det så lenge den holder seg der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med veslegutten. Det er umulig for andre å forestille seg hvordan det føles hvis man ikke har opplevd det selv, gleden over å se han overskygges sikkert av usikkerheten om hva som vil skje de neste ukene. Men legene er veldig dyktige i dag og oddsen er på deres side c",) Ønsker dere masse lykke til i tida som kommer. Sender dere varme og gode tanker.

 

Klem fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

 

Nei, dette er en situasjon man bare leser og hører om. I går var han en uke gammel og jeg tror nesten ikke jeg helt har skjønt at han er født før i dag. Har stålsatt meg og bare sett på han uten å føle så mye, men i dag har det vært en veldig tøff dag.

Sa til mannen min i dag tidlig at jeg ikke orket å reise inn til han på sykehuset, men hva slags mamma orker ikke reise til barnet sitt..... Mannen min er super. Tar seg av de to andre barna våre og støtter meg hele tiden....kanskje hans måte å takle det på?? Han prøvde å si at jeg ikke måtte føle at jeg måtte sitte med kuvøsen hele tiden for det blir mange slitsomme uker fremover og vi må prøve å tenke litt på oss selv også. Jeg også sier det, men det er ikke de ordene jeg tenker inne i hodet mitt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten, selv om det selvfølgelig hadde vært ønkelig å vente litt til... Skjønner godt at det svinger i følelsene, kan ikke være enkelt når man ikke vet helt hvordan det går framover, men krysser fingrene for at alt går strålende fremover :)

Vanskelig å sette seg inn i når man ikke har vært der selv, men lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at du er ikke alene om å føle slik som du føler. Det du nå har vært igjennom er en enorm påkjenning, og det er naturlig at man distanserer seg litt og bruker det som forsvarsmekaniser.Dette skjer ofte naturlig. Jeg synes du skal ta deg en dag hjemme, slappe av. Det blir mange og lange dager på sykehuset og lille gutten din er i gode hender. Mors følelsen og tilknytningen kommer, men det kan ta litt tid.

Det gjorde det for meg,den lille kroppen inne i kuvøsen, er den kommet ut av meg? Er det jeg som skal ha ansvaret for han? Jeg følte ikke at sønnen vår var min før helt påslutten av oppholdet våres, han var bare til låns liksom. Først når vi ble utskrevet og kom hjem i trygge omgivelser, kom min sterke morsfølelse.

 

Allikvel hadde jeg verdens svarteste samvittighet bare jeg var borte fra kuvøsen en stakkars stund,men det er bedre med en mor som er tilstede fysisk og psykisk enn bare en sliten kropp som sitter foran kuvæsen time etter time.

 

Gratulerer så mye med en sterk og flott sønn,han er i gode hender. Lykke til videre, bare send meg pm eller noe dersom du vil høre mer av mine erfvaringer etter nyfødtintensiv oppholdet. Min var født endel uker senere dog, uke 32. Sjekk gjerne ut prematur debatten også, der er det mange damer med premis som din.

 

stå på. Klem

Hilsen en som var 2 mnd på nyfødtintensiven med sitt barn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke lykke til.. Selv om jeg nå begynner å bli en smule lei i uke 31, så er jeg glad lillemor holder seg inne litt til..

Det er utrolig hva disse små får til, og tåler ikke minst. Jeg krysser fingrene for deg og den lille =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

krysser fingrene for at alt går bra med han og husk å ta vare på deg selv oppi alt dette. Kan tenke meg at alle tankene går til den lille og da blir det liten tid til deg, så ikke ha dårlig samvittighet for å ta litt tid til deg. De på nyfødtintesivavdelingen tar vare på den lille, det er dette de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten!

Håper alt går bra med han og at han vokser seg stor og sterk snart! Føler med deg, det må være tungt disse føsrte ukene.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten.

 

Masse lykke til i tiden fremover!! Jeg håper han er sterk og at han klarer seg fint uten masse komplikasjoner. Vanskelig å forstå hva dere går igjennom akkurat nå, men skjønner at det må være tungt psykisk.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...