Gå til innhold

Ustabil og bor på et "slikt" hjem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener dere i fulleste alvor at en som bor på "et slikt hjem" er ustabil og ikke kan se konsekvensene av sine handlinger???

Og hva er et slikt hjem? Er det det samme som et sånt hjem?

Selv om man er innlagt i psykatrien, kan en väre i stand til å se og ta konsekvenser av valgene sine!

Leste dette i innlegget til hun som ville lufte problemet sitt...

Hörtes ut som en samtale mellom "finere" fruer på slutten av attenhundretallet! Herre min hatt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke lest innlegget du henviser til, men må nesten bare kommentere.. Er vel bedre at man bor på et "slikt hjem" og får hjelp, enn at man er psykisk syk og nekter å få hjelp fordi man er redd for hva andre kommer til å si. Det krever selvinnsikt det, og betyr ikke at man er ustabil.

Skrevet

Poenget mitt er: hva er "et slikt hjem"???

Er det virkelig noen som bruker et sånt utrykk lengre?

Skrevet

Alle vet vel hva som menes med et slikt hjem?

Skrevet

Et "slikt" hjem = psykiatrisk sykehus av noe slag.

Skrevet

Jeg lurer også på hva et slikt hjem er.

Psykiatrisk sykehus er vel neppe et slikt hjem. Det er jo en institusjon..

Skrevet

Javel, da vet vi det. Men hvorfor ikke da si at h*n bor/er innlagt på en psykiatrisk institusjon? Det er jo det som er sannheten og det er ingenting å skamme seg over!

Synes det er så utrolig tullete og gammeldags, og ikke minst stigmatiserende å si "et slikt hjem", som om alle skulle vite hva det er!

På höy tid å normalisere psykiske lidelser.

Hva siere dere om en som er innlagt på öre-nese-hals avdelinga da? Er det "et slikt hjem"?

Skrevet

Et slikt hjem.... lol...

En annen ting. Hvis man er innlagt på en psykiatrisk klinikk er man pasient, ikke beboer. En beboer er en som aldri blir frisk. En pasient er en som er syk, men som kan bli frisk om man får riktig hjelp og medisin.

Skrevet

Ja ikke sant?

Man må jo nesten le litt... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...