Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Jeg er 21 uker på vei, har bekkenløsning og plages veldig mye med kynnere. Kan knapt gå uten å få de. Kan også våkne på natten siden de er så vonde. Blir kvalm når de står på som verst. Jeg får vondt i hele magen, spessielt nederst og øverest rett under ribbena. Har time til jordmor i slutten av januar. Burde jeg be om time før? Jeg vet at kynnere er veldig vanlig så vil ikke virke som en hysterisk kjærring. Men kan det være en liten fare for barnet at jeg har så ofte kynnere. Går nesten hele dagen med kynnere og hard mage.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Nei, ikke farlig for barnet. Du kan se på det på denne måten; jo flere kynnere, jo kortere fødsel, siden livmora trener seg opp til fødselen.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Jeg hadde mye kynnere, og fikk beskjed om at det ikke var bra med så mange, fordi det kunne gå over i rier. Ville tatt en tur til jordmor jeg, grunnen til at jeg hadde mange kynnere var at jeg hadde uvi, som kjent er det fare for tidlig fødsel da. Er bedre å sjekke for mye enn for lite.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Takk for svar Håper det er slik som du sier. Men akkurat nå klarer jeg ikke se det positive med det, siden det hemmer meg så mye i hverdagen. HI
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Jeg hadde kynnere nesten konstant gjennom hele svangerskapet. Begynte å merke de allerede i uke 16! Jeg ble aldri kvalm eller uvel slik som HI blir, ikke fødte jeg fortidlig heller. Hadde planlagt ks en uke før termin:)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Jeg hadde også mye kynnere, og her gikk de over i rier... Klarte heldigvis å stoppe fødsel, men ble sykemeldt og sengeliggende resten av svangerskapet. 2 mnd på en sofa/seng uten å gjøre en dritt :/ Barnet kom til termin:)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #7 Skrevet 27. desember 2008 Jeg har født mange unger, og hadde kynnere hele svangerskapet, fra ca 4.mnd med alle sammen. Fødslene var korte, men intens vonde (fordi riene kom tette som hagl). Jordmor sa det var fordi jeg hadde hatt mange kynnere, og at derfor var livmora trent opp, og klar til fødsel. Har du så mange at det gjør vondt, og er veldig ubehagelig, må du snakke med noen så klart.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #8 Skrevet 27. desember 2008 Skal snakke med jordmor når jeg skal dit i slutten av januar. Ut ifra svarene jeg har fått fra dere føler jeg meg trygg på å vente til i slutten av januar. Så får jeg prøve å slappe mer av enn det jeg gjør fram til da. Tusen takk for svar. Er godt det finnes slike forum som dette. Hater å gå unødvendig til lege eller jordmor. HI
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #9 Skrevet 28. desember 2008 Noen spørsmål: Er det noen som har vært plaget med såpass mange kynnere at de er blitt innlagt? Eller at det har ført til tidlig fødsel? Gått over til rier?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #10 Skrevet 28. desember 2008 Jeg har 2 svangerskap bak meg.Det første hadde jeg veldig mye kynnere og maserier.Jeg var svær som en hval og magen hang nesten ned til knærene men gikk 12 dager over tiden og fødselen varte ca 14 timer.Den andre var jeg også plaget med kynnere og i slutten hadde jeg mer maserier.Fødselen varte ikke mer enn 5 timer + han kom 14 dager før.Det er ikke farlig!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #11 Skrevet 28. desember 2008 Jeg var også mye plaget med kraftige kynnere. En dag det var ekstra ille ringte jeg fødeavdelingen, og de ville ha meg inn til UL. Da ble jeg sykmeldt i 14 dager fordi kynnere kan utarte seg til premature rier. Fikk streng beskjed om å ta livet med ro og tenke på meg selv. Etter 14 dager hjemme, sykmeldte legen min meg 50 % av samme årsak. Synes du burde ringe føden og høre hva de mener der i stedet for å ta det folk sier her inne helt på alvor. Alle er forskjellige, og tenk om du er èn av de som føder prematurt pga kynnere? Ikke for å skremme deg altså, men det er bedre å være føre vàr enn etter snar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå