Gå til innhold

Ang antibiotika til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei snuppe som har vært syk ca 1 ukes tid, hadde høy feber i 4-5 dager, men gikk til legen i dag pga at hun ikke har spist særlig på 1 uke.

Legen tok blodprøve og streptokokkprøve, som begge var fine. Men han skrev likevel ut antibiotika, fordi han syntes likevel det hørtes ut som streptokokker???

Kjøpte riktignok med oss antibiotikaen med hjem, men har ikke gitt henne noe enda, syntes det var på et litt vel tynt grunnlag at vi fikk det. Spesielt siden begge prøvene var fine....

Kjøpte også med høykaloridrikke på apoteket som har gått ned på høykant.....og vi har også fått i henne litt mer mat i dag, så tror hun er på bedringens vei. Feberen er også borte :-)

Men andre som opplever at legene skriver ut antibiotika litt for enkelt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt på denne jeg

Skrevet

Jeg ville ringt legen imorgen å forklart situasjonen å hørt om jeg bare kunne droppe medisinene siden ting er på bedringens vei....

Skrevet

var på legevakten at vi fikk resepten.... Hun er enda bedre i dag, så vi kommer til å droppe antibiotikakuren.

Det er jo ikke sikkert at det var bakterieinfeksjon engang...og antibiotika fungerer jo ikke på virusinfeksjoner....

Synes det er litt skummelt at de gir ut det så lett, vi fortalte jo at hun hadde vært syk i 1 uke, men at feberen nå var borte. Det var matinntaket som bekymret oss mest.

Hun har litt blemmer på tungen så vi fikk også smertelindrende gel til å smøre på tungen, og det er jo ok.

Men hvorfor han skrev ut antibiotika er for meg fortsatt et lite mysterium hehe

Problemet er jo at det blir mer og mer resistente bakterier og det er som følge av bl.a overforbruk av antibiotika, så personlig kommer jeg ikke til å gi henne det ukritisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...