Gå til innhold

Lager kalkunbryst men appelsinsaus.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig sulten så jeg gleder meg masse til mat. Kalkun stekt i ovnen i stekepose med løk, epler og hvitløk. Appelsinsaus, sopp, potet, broccoli og gulrot. Nammenam som jeg gleder meg til å spise. Har faktisk ikke spist siden frokost så her er vi utsultet alle mann. Etterpå er det fram med lørdagsgodt og kose oss sammen med snuppa, så skal vi se Arn filmene når hun har lagt seg. Perfekt kveld :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt å høre at det er andre også som går nesten hele lørdager uten å spise.. Slik har vi også hatt det idag..

 

Hvordan har du lagt appelsin saus?

 

Har en kalkun på frysa jeg tenkte vi skulle ha neste søndag..

Skrevet

Appelsinsausen ble veldig god. Her er oppskriften:

 

Fres 4 kuttede sjarlottløker i 2 ss smør. Når de e gyldne blander du i saften fra 4 pressede appelsiner, sjy fra kalkun og litt hvitvin (tok mellom 1/2 og 1 dl) tilsammen skal sjy og vitvin utgjøre ca 4 dl veske. Ha i 2 ts rød chili. La dette koke i 10 min. Bland i 4 dl creme fraishe og kok enda noen minutter. Til slutt blandes litt revet appelsinskall, og smakes til med salt og hvitt pepper. Deilig! Men jeg må få si at det ble MYE saus :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...