skorpionfruen Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Utrolig sulten så jeg gleder meg masse til mat. Kalkun stekt i ovnen i stekepose med løk, epler og hvitløk. Appelsinsaus, sopp, potet, broccoli og gulrot. Nammenam som jeg gleder meg til å spise. Har faktisk ikke spist siden frokost så her er vi utsultet alle mann. Etterpå er det fram med lørdagsgodt og kose oss sammen med snuppa, så skal vi se Arn filmene når hun har lagt seg. Perfekt kveld
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Godt å høre at det er andre også som går nesten hele lørdager uten å spise.. Slik har vi også hatt det idag.. Hvordan har du lagt appelsin saus? Har en kalkun på frysa jeg tenkte vi skulle ha neste søndag..
skorpionfruen Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2008 Appelsinsausen ble veldig god. Her er oppskriften: Fres 4 kuttede sjarlottløker i 2 ss smør. Når de e gyldne blander du i saften fra 4 pressede appelsiner, sjy fra kalkun og litt hvitvin (tok mellom 1/2 og 1 dl) tilsammen skal sjy og vitvin utgjøre ca 4 dl veske. Ha i 2 ts rød chili. La dette koke i 10 min. Bland i 4 dl creme fraishe og kok enda noen minutter. Til slutt blandes litt revet appelsinskall, og smakes til med salt og hvitt pepper. Deilig! Men jeg må få si at det ble MYE saus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå