Gå til innhold

Vi skal ha barn sammen, men ikke bo sammen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et forhold med en mann og vi har vært vårt barn fra før. Blant annet pga disse barna ønsker ikke jeg at vi skal flytte sammen, selv om vi nå skal få et barn sammen. Dette fordi jeg trives med å ha de sånn vi har det nå, trives med å kunne være alene noen kvelder og netter når jeg ønsker det. Samtidig så vil jeg heller ikke tvinge mitt barn til å bo sammen med noen bare fordi mamma vil. H*n syns også det er greit å ha det sånn vi har det nå. Ingen av oss har heller i utgangspunktet stort nok hus til å ha tre barn i.

Planen er at babyen ganske naturlig vil bo hos meg fast i begynnelsen, siden den trenger mat ganske ofte. Basen til barnet vil hele tiden være her hos meg, men far vil jo også være mye her, så de får god kontakt.

Har snakket med far om dette, og han er med på det, men ønsker nok på sikt alikevel at vi en dag flytter sammen. Jeg er ikke klar for det nå, men man skal aldri si aldri.

Vet vi kommer til å få masse spørsmål og kommentarer fra andre om dette, men jeg mener at man må få lov til å gjøre det som passer best for de enkelte, ikke hva omverden mener er best.

HI

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snodig. Finner de naturlig å bo sammen når man velger å få ett barn sammen.

Skrevet

Vi flyttet først sammen etter at vi fikk nummer to. Etter godt og vel et halvt år som alene mor til to, flyttet han inn til oss. Så fant vi oss nå et større hus etterhvert. Det funker fint så lenge en kun har et felles barn.

Hans særkullsbarn bodde med han, og hadde samvær med sin mor. Men nå bor de hos mora, og han har flyttet sammen med oss.

For meg var det uaktuellt å bo med han og de andre barna, noe det fremdeles er, men samvær det går greit.

Skrevet

Lenge leve deres egoistiske holdninger, hvor barna ikke har noe de skulle ha sagt.....stakkars barn!

Skrevet

Du vil ikke tvinge det barnet du allerede har til å bo med noen bare fordi du vil, men du hindrer jo og det andre barnet ditt å bo med far og da. er dere ikke klar for å bo sammen så burde vel dere kanskje ikkje fått barn sammen heller. høres ut som at ditt behov for tid alene er viktigere enn at far får bo med barnet sitt..... el rettere sagt at barnet får bo med både mor og far

Skrevet

Ja det er egoistisk å ikke la barna bo med begge foreldre. Det er vel derfor veldig mange fraskillte menn og kvinner driver og kompanserer i forhold til barna, og er lett på labben i forohld til barneoppdragelse.

Men jeg og faren og barnet/barna lever jo tross alt sammen fordi om vi ikke hadde samme adresse. Vi har jo alltid vært sammen om livet vårt og sammen om barna våre. Vi hadde jo mange flere dager og netter sammen enn mange som lever på en adresse, men har jobber og annet i livet som gjør at de må reise mye.

Jeg har jo aldri hatt noe overgansstønad eller barnebidrag, men det ble nå litt ensomt etterhvert så uansett. Hadde mannen min jobbet på plattform eller reist til sjøs, så hadde han nok måtte slutte med det også når vi fikk to små. Igjen det er jo noe vi må bestemme sammen, hva som er det beste for vår familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...