Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er liksom den gylne datoen for festing? Jeg er i uke 31 og her har han ikke festa seg. Noen som vet når han bør ha festa seg, eller når det er vanligst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke "vanlig" at hodet fester seg før en gang etter uke 34 - men dette varierer veeeldig. Er vel ikke noe som heter "vanlig" engang. Hos noen fester hodet seg tidlig, hos andre sent, og hos noen ikke i det hele tatt.

Det mest vanlige er at hodet fester seg før eller senere hos 1.gangsfødende, men at hodet er festet er ingen indikasjon på nært forestående fødsel.

Skrevet

Her var lillegutt sitt hode ikke festet i uke 37, men har en følelse av at det er det nå i uke 39. Det behøver ikke feste seg i det hele tatt før fødsel, og er ganske normalt at det ikke gjør det. Viktigste er vel hvilket leie bebis ligger i. Men uansett om h*n ligger i seteleie blir det vel ikke gjort noe vendingsforsøk før rundt uke 36-37 tror jeg!

Skrevet

Jeg hørte nettopp at det er mest vanlig at de fester seg fire uker (+-) til de kommer ut. Så når de fester seg kan man regne ca. fire uker til fødsel, meeeeen det er veldig forskjellig fra person til person. har en venninne der han ikke festet seg før rett før han kom ut...

:)

Skrevet

Veeeldig forskjellig det der med festing av hode, altså. Pjokken min lå i over en måned i hodeleie, og var festet (ifølge legen min og det hun skrev på helsekortet) i uke 36 (tror jeg det var). Men hva skjedde? Joda, han snudde seg i seteleie. Etter ytre vending noen dager senere ligger han igjen i hodeleie, men er langt fra festet (ryggen flytter seg fra side til side, noe den ikke gjorde da han var festet). Jeg har termin 7. januar, så det er ikke mer enn 11 (?) dager til i dag. Regner med han kommer når han er klar, jeg - uavhengig av om han er festet eller ikke. Må legge til at jeg er andregangsfødende da.

Uansett alt for tidlig å begynne å vente på festing i uke 31 - det kan ta et par måneder ennå. ;)

Skrevet

Har hørt hodet fester seg 3 uker før fødsel, men legen sa det ikke var holdt i det og at når hodet fester seg er veldig variabelt. Men 3 uker før kan være gjennomsnittlig kanskje..?

Skrevet

Jeg var hos legen nå som jeg er 4 uker før termin. Hodet ligger lenger ned i bekkenet og har begynt å feste seg. Legen sa at det var perfekt siden det var ca 4 uker igjen, men det er forskjellig fra person til person!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...