Gå til innhold

April: GRRR....*svetter* - 2


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Matilde har hatt juleferie siden 22. desember og skal ha fri helt til 5. januar. HVA I ALLE DAGER TENKTE VI MED?????? Jeg er så svett i ørene (og døv) at jeg knapt klarer å høre hva jeg selv tenker.

 

Hva er det egentlig som skjer med unger med for mye fritid? Jeg er jaggu så takknemlig for barnehagen sånn til hverdags altså. Hun er høyt og lavt, skal ha oss med på ALT, innestemmen har helt forsvunnet etter at hun oppdaget at vi hører henne ENDA bedre om hun bruker utestemmen.

 

Spisestunder har ofte vært litt masete hos oss siden hun kun tar 1-3 bit på eget initiativ for å stille den verste sulten og deretter bare suller ved bordet, men i jula har det jo eskalert til nye høyder. "Koselige julemiddager" (haha) har nå blitt bestående av følgende "samtaler"; sett deg fint ned - nå må du spise litt potet - og potet, ikke bare kalkun - sett deg fint sa jeg - ja du skal få mer brus når du har spist mer mat (har fortsatt bare så vidt smakt på kjøttdelen av middagen) - nei, ikke før du har spist mer - sett deg ned sa jeg - ikke snakk med mat i munnen - okei, du kan gå fra bordet om du spiser 5 skjeer til med mat (fortsatt bare smakt litt på kjøttdelen av middagen) - 1, 2, 3 - nei det var ikke et skikkelig bit - 4 - kom igjen, jeg sa 5! - SETT DEG NED!!! - 5. PUH!!

 

Aner meg at vi kanskje har låst oss litt i prinsippet om at man skal spise i alle fall litt når det først er mat på bordet, i alle fall i en sånn høytid hvor man egentlig fint kan spise seg mett på kaker og godis - men det er jo ikke noe kosthold. Men nå vet jeg jaggu ikke om jeg orker mer. Og protestene kommer også, vettu - "NEI; JEG VIL IKKE!!" etterfulgt av noe som er et forsøk på å slå noen bare uten å treffe for det er jo ikke lov. Volumet på fullt...

 

What to do? Må jo si at det skjærer litt i hjertet når man tar seg i å lengte til 5. januar.... :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres nesten ut som her i huset det da. Skal være hjemme til den 6 januar her da.

Måltidene består av: sett deg ned, spis mer, nei, nei og atter nei.

 

Er ikke lett dette og ikke har jeg ork til å leke heeeele dagen. Nå har hun heldigvis ikke så høy barnehage stemme, men man blir sliten av mamma, mamma,mammma,mmamamma hele dagen lang.

 

Men vi får vel bare holde ut og prøve å kose oss.

 

God jul videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he....kjenner det veldig godt igjen, ja. Særlig beskrivelsene av måltider...*fniser* Jeg har nesten begynt å undres på hva slags dysfunksjonell familie vi er som kjaser så mye når vi skal være sammen...Vi hadde planlagt å ha Lille i bhg 21. og 22. 12, for da skulle jeg vaske/lage mat til jul. Meeen så viste det seg at det var omgangssyke på mer enn halvparten av barn/voksne i bhg så da var det bare å holde han hjemme. OG vaske/lage mat til jul. "nei, ikke rør..sett den tilbake! ....nå må du høre *svett,svett*...ja, du skal få hjelpe bare vent litt..." Også Den jaævla juleduken jeg holdt på med mens han ville jeg skulle leke med han..."Kommer du ikke snart? Hvor lenge er det til du kommer da mamma? Kommer du ikke? Kan du hjelpe meg? Hjelp NÅÅÅÅÅ" Huff o' huff. Vi har også meldt han fri mandag og tirsdag til uken og man kan spørre seg hva slags fabler om er rolig og idyllisk familiejul som hadde inntatt hjernen i det øyeblikket vi fylte ut slippen...? Vel, vel nå har vi jo alltids omgangssyken å holde oss unna også da.

 

Så, Yaddaline, skjønner godt hva du mener - og du skal vite du er fler ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahahaha.... *tørker tårer*

 

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver! Mirja er inne i en "du er dum, alle er dumme og iallefall du mamma" periode og spising er et "ikke-tema". Hvert måltid er en kamp og hun skal iallefall ikke spise middag! Arrrgh, gleder meg til bhg start ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...