Gjest Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Har vært til kontroll i formiddag. Og siden jeg er en uke over tiden så kjørte de en registrering på meg. Der kom det fram at jeg hadde rier med 6 min mellomrom. Jeg trodde faktisk det bare var kynnere, for slik har jeg gått siden onsdag ettermiddag, bare at det har vært litt varierende tid i mellom. Så jeg ble sendt hjem i håp om at det skulle ta seg opp. Men jeg har fremdeles følelsen av at ingenting blir å skje. Det har startet og stoppet så mange ganger nå at jeg er bokstaveligtalt drittlei. Så nå er jeg hjemme igjen, og det er allerede økt til 7 min mellom hver, så nå er det vel ikke lenge før det blir å gå helt i stå igjen.
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 spennende da selvom det er kjipt at det ikke skjer noe :S blir de vondere da? sjekka de modning?
Itsrejk Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Åh, så slitsomt og frustrerende! Så du forresten hvilket tall som kom opp på CTG-en da de registrerte rier hos deg? Jeg har tatt et par CTG-er ifm andre ting, og da har jeg ikke vært oppe i mer enn ca 18 på den "elektrodesaken" som skal registrere rier...hehe... Men nå håper jo jeg å få vente til neste år da. Håper dine tar seg opp nå og blir effektive! Når blir du satt igang? (Hadde du hørt til i Trondheim ville de gitt deg tilbud om å bli satt igang en uke etter termin.)
Hakkamella Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Unnskyld at jeg sier det, men disse riene dine frustrerer meg! Det er liksom ikke første dagen du går slik heller! Man kan jo nesten lure på om den lille babyen din har tenkt å bli der til pensjonsalder. Jeg håper så inderlig for din del at du snart opplever at riene faktisk fører til fødsel! Du må være kjempesliten, kjempefrustrert og hinsides lei av alt nå! Du har absolutt min sympati! Jeg tenker på deg og ønsker deg absolutt alt vel og lykke til. Måtte du få start på fødsel i løpet av dagen!
Litt tjukk på midten Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Hadde det noe lignende selv. Var vel onsdag det svartet såvidt. Går på kontroll på sykehuset og var på en kontroll på torsdag så da sjekket de med det samme. De sa jeg hadde rier. Men de var ikke vonde. De på onsdag kjente jeg nesten ikke, torsdag ble de litt sterkere, fredag også. Lørdag forsvant de litt Søndag ble de vondere igjen, og mandag ble de etterhvert veldig vonde. Jeg spydde og greier Dro på føden mandag, og fikk da ingen utslag på riemåleren, men de så at jeg hadde vont. De sjekket modning og det var nesten en cm åpning... Kjempeskuffa... Men så ble det bare vondere og vondere mens jeg var der og jeg spurte om de kunne sjekke en gang til. Da var det 3 cm åpning (Dette fikk jeg ikke med meg...) og en time senere (etter verdens verste smerter, hehe..) kom de inn og vurderte epidural. Jeg skjønte ingenting, for trodde fortsatt jeg hadde 1 cm åpning... Så sjekket de og jeg hadde plutselig 10 cm!!! Og kunne presse Så det kan hende... at disse riene du har ikke er forgjeves. For selv om det ikke var så mye åpning til meg var jeg veldig "moden" og fødeslen gikk veldig mye lettere pga dette. Så lykke til!!! Håper fødselen din går raskt når den først setter igang
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 den tingen på ctg som registrerer rier var oppe i mellom 110 og 130. (husker ikke fra forrige fødsel hvor høyt opp det gikk). har hatt de med 5 og 6 min mellomrom siden kl 0800 i morges. men nå etter klokken 14 så har det dabbet av til 10-12 min mellom. men det er ikke så vondt, så jeg hadde ikke trodd selv at det var rier om de ikke hadde sagt det. Jeg trodde det var kynnere. Det bare strammer helt for jævlig. Kjennes ut som jeg skal revne foran i trusestrikkområdet. Skal gå en tur i senga å sove litt nå i tilfelle natta som kommer går til fødsel. Man kan jo aldri vite, tross at jeg tror han kommer til å gå av med pensjon her inne ja:-)) OG JA JEG ER HINSIDES LEI NÅ!!!!!
den3.jentapåvei Skrevet 27. desember 2008 #8 Skrevet 27. desember 2008 Det er jo bra at det er rier da, og ikke kynnere. Det kan umulig være langt unna nå, for deg. Litt søvn gjør ofte underverker. Ved min forrige fødsel skjønte jeg heller ikke at jeg hadde rier, fikk sovet en stund og etter det kom riene tett som hagl. Håper det går sånn for deg og! Her i huset er det ingen tegn til fødsel i det hele tatt! Er bare i god form......av en eller annen merkelig grunn! Lykke til!
Itsrejk Skrevet 27. desember 2008 #9 Skrevet 27. desember 2008 Oj, det må jo være skikkelige rier med sånne tall. Håper duppen gjør underverker, og at du snart er spedbarnsmor! *heier på Myrtel*
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #10 Skrevet 27. desember 2008 ja nå har jeg sovet i over 2 timer. Hadde ca 8 min mellom mens jeg sov. og nå når jeg har stått opp har det variert fra 3- 7 mellom hver. Stort sett har de ligget på 5 min. og nå blør jeg, så nå er det ingen vei tilbake. jeg tror jeg tør håpe på at jeg er i gang nå. Men har fremdeles ikke noe vondt. Bare strammer. Har snakket med føden, og skal inn å undersøkes før kvelden er gått. Så jeg er spent om jeg har fått noen åpning. Kjenner det river og sliter dypt inni skjeden:-))
den3.jentapåvei Skrevet 27. desember 2008 #11 Skrevet 27. desember 2008 Lykke til! Gleder meg til å høre om første møte med nurket!
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #12 Skrevet 27. desember 2008 takk takk. Nå drar jeg. så gjenstår det bare å se om jeg kommer hjem i natt eller ikke.................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå