Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Bare lurer litt, er det vanlig ådrite på seg når man ligger og trykker? Jeg har helt hetta for at det skal skje! Tenk så flaut!!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Det er faktisk vanlig, men de færreste merker at de gjør det;) En er en smule opptatt av noe annet i den situasjonen der;) Og hva er flaut med noe de fleste gjør, uten at de kan noe for det? Tipper at du ikke klarer å finne èn jordmor som ikke har sett slike "uhell" hos fødende.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Ja det er helt vanlig og jeg tenkte mye på det før fødselen jeg og, men når du ligger der å trykker så skal jeg love deg at det er det siste du tenker på. Så det er bare å slappe av og ikke bekymre seg for det. Jordmor tørker bort hele tiden så det er ikke sånn at det blir ekkelt. De har sett det mange ganger før så det er helt normalt.Ikke noe å bekymre seg for altså!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Jeg lover deg at du ikke kommer til å bry deg, om du i det hele tatt merker at det skjer! Du er på en måte litt opptatt av andre ting..
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Jo, men allikevel! Jeg hadde synes det var dritflaut, bokstavelig talt:) Menmen, får bare prøve å komme seg på do før trykkinga begynner:) HI
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 de aller fleste får tilbud om klyster når de kommer på føden, men ikke alle ønsker det (de har så vonde veer at det er svært lite fristende) og ikke alle som velger å ta imot blir helt tømt i tarmene heller.... Som alle ovenfor har sagt, det er om å gjøre å få ut ungen... man har vondt, revner, kaster opp og ja....noen driter ved pressingen... Kan ikke holde igjen det, for da holder du igjen ungen også!! Det er gjør vondt verre, og kan være farlig for foster. Men i stundens hete er man altfor opptatt av å få ut den ungen!!!!!!!!!!!!! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #7 Skrevet 27. desember 2008 Jeg fikk klyster, men på slutten av fødselen som tok 7-8 timer når jeg begynte å presse kom det litt bæsj. Kjente at det kom, men jordmor tok bare papir og tørket det bort forsiktig. Ikke ekkelt i det hele tatt, det bare høres sann ut på forhånd. for tenkte som deg og jeg før...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #8 Skrevet 27. desember 2008 Når jeg fikk minste mann kom det litt basj under hver pressri, det bryde jeg meg ikke noe om jm toklitt papir og tørket det bort. Syntes det var værre nåe vannet gikk for da trodde jeg at jeg tisset på hehe. "uff, nå tisset jeg" sa jeg til jm og hun bare lo og forklarte at det var vannet som gikk.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #9 Skrevet 27. desember 2008 Da jeg gikk med rier og ventet på at ting skulle komme skikkelig igang, grep jeg tak i jordmoren og ville ha klyster. Hun spurte "hvorfor det? " og så : "du behøver ikke ta det for vår skyld". Ente med at jeg ikke tok det, fordi de var redd det ville sette ting igang for fort. Uansett de er vant til det meste Jeg merket uansett ikke noe til noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå